Az érettséginél normál menetrendre készülnek.
„Kizártnak tartom, hogy a tanév végéig így maradjon a digitális 19-munkarend, de kell ahhoz némi optimizmus, hogy az április 7-i nyitást kőbe vésettnek vegyük. Jelenleg valószínűbb, hogy a jelenléti nevelés és oktatás visszaállítása kitolódhat egy kicsit, de ehhez is látni kell a következő két hét fejleményeit”
– mondta Maruzsa Zoltán, köznevelésért felelős államtitkár a Magyar Nemzetnek adott interjújában.
A szóbeli érettségivel kapcsolatban az államtitkár arról beszélt, hogy január óta „ostrom alatt állnak”, hogy könnyítsenek az érettségi vizsgákon, ám szerinte a szóbeli vizsga eltörlése nem mindenkinek jelentene könnyítést, mert sokan vannak, akik szóban eredményesebbek, mint írásban, és számukra a szóbeli vizsga kifejezetten jó javítási lehetőség.
„Jelenleg bizakodunk, tavaly is biztonságosan meg tudtuk szervezni a vizsgákat, ősszel a második hullám idején a szóbelik is rendben lementek, tehát normál menetrendre készülünk”
– mondta az államtitkár.
A digitális oktatásról Maruzsa úgy vélekedett, „a lehetőségekhez képest az zökkenőmentesen működik”, és a tavaly óta felhalmozott tudást „remekül tudják kamatoztatni az internet és a számítógép használatát korábban nem feltétlenül preferáló kollégák is”.
Maruzsa hozzátette, ugyanakkor a járvány után valóban érdemes „felmérni a károkat”, így a tanulók lelkiállapotát is.
Szerinte a digitális oktatás hatékonysága jellemzően a nevelés terén marad el a jelenléti oktatáshoz képest, a szaktárgyi tudás átadása alapvetően így is meg tud valósulni.
A KRÉTA rendszerével kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy habár az átállás első napján „döcögött”, de azóta minden funkció helyreállt.
Gyermekfelügyelet Maruzsa Zoltán szerint március 19-én 20 313 fő kért az óvodákban, ez az összes óvodás 6,3 százaléka, míg az általános iskolákban összesen 5036 fő élt a felügyelet lehetőségével, ami a tanulók 0,7 százaléka.
(Magyar Nemzet nyomán)