Horribilis összegek.
20 milliárd forint folyt be Mészáros Lőrinc tévéjéhez állami reklámbevételek formájában 2020-ban — írta meg a Média1.
2020-ban az RTL Magyarország állami reklámbevételei is növekedtek, összesen 2,5 milliárd forintjuk származott ilyen forrásból az elmúlt évben, erről maga a vállalat szolgáltatott hivatalos adatot. Ennek jelentős része, 1,8 milliárd forint társadalmi célú reklámokból folyt be 2020-ban (a kormány a koronavírussal kapcsolatos kampányból nem hagyta ki az RTL-t sem.)
A TV2 Média Csoportot is megkérdezte a lap, ők azonban vonakodtak érdemi felvilágosítást adni, noha az állami bevételek közpénznek, s mint ilyen, közérdekű adatnak minősülnek.
A lap ezután a Kantar nevű szoftverből szerzett adatokat a TV2-vel kapcsolatban.
Így derült ki, hogy
a TV2 Média Csoport Zrt. listaáron számítva nettó 23,69 milliárd Ft állami reklámbevételre tett szert 2020-ban.
Ez még az előző évi, 2019-es 19 milliárdos bevételhez képest is jelentős növekedés.
Kiszámolható továbbá, hogy az RTL pénzének is sokszorosa, illetve a TV2 teljes bevételének is jelentős hányadát képezi.
Ha figyelembe vesszük, hogy a TV2 főműsoridőben rendre veszít az RTL-lel szembeni nézettségi versenyben, különösen érdekes, hogy az állam mégis tízszeres pénzt költött el náluk, mint az RTL-nél.