Maruzsa Zoltán örül az országos tesztelés eredményeinek, bár a pedagógusok negyede részt sem vett benne

Az államtitkár elégedett.

Bár a gyerekeket nem tesztelik, és a pedagógusok egy része is nemet mondott a tesztre, Maruzsa Zoltán szerint a koronavírus helyzet így is stabilizálódni látszik.

A köznevelési államtitkár a Népszavának beszélt a pedagógusok tesztelésének eredményéről. Mint elmondta az óvodapedagógusok 74, az iskolai dolgozók 73 százaléka vett részt e tesztelésen. Közülük mindössze 2,3 százaléknak lett pozitív a tesztje,

ez 811 óvodai- és 2170 iskolai dolgozót jelent.

Maruzsa kiemelte, hogy azokban az intézményekben, ahol megjelent a fertőzés, a protokoll szerint vagy elrendelték a rendkívüli szünetet vagy átálltak a digitális oktatásra.

Annak ellenére, hogy sem a diákokat, sem az óvódás gyerekeket nem tesztelték, az államtitkár szerint a számok mégis azt mutatják,“hogy a fertőzöttség mértéke elmarad az előzetes várakozásoktól, és ennek alapján

a járványhelyzet stabilizálódása látszik.”

A tesztelők egyébként az elmúlt két hétben “valamennyi köznevelési intézménybe elmentek, összesen 9198 helyszínen folyt a tesztelés. Intézkedés ezek egyharmadában vált szükségessé, jellemzően eleve olyan helyszíneken, ahol már egyébként is folyamatban voltak intézkedések” – tette hozzá.

Az államtitkár emlékeztetett, hogy a digitális oktatás nem hatékonyabb és eredményesebb a tantermi oktatásnál. Noha a középiskolákban már átálltak az online rendszerre, ennek elsősorban nem az az oka, hogy a tanulók jobban tudnak egyedül vagy távoktatásban tanulni, hanem mert a gimnazisták körében négyszer gyakoribb volt a fertőződés, mint az általános iskolásoknál.

A Pedagógusok Szakszervezetének javaslatára, mely szerint érdemes lenne a pedagógus hallgatókat is bevonni a kiesett tanárok pótlására az oktatási intézményekben – az államtitkár úgy reagált: az a javaslat, hogy pedagógus hallgatókat is vonjanak be a kieső tanárok pótlására, nem hatékony.

“Az oktatás-nevelés egy folyamat, fel van építve,

a pedagógus ismeri az osztályt, tud differenciálni, tudja, hol tartanak az anyagban és mi következik másnap. Egy, csupán néhány napra kirendelt hallgatótól ez nem várható el. (…) Ha az iskolába minden nap kivezénylünk egy hallgatót, aki nem ismeri a gyerekeket, nem tudja, hol tartanak, miből kell felelniük, azzal nem vagyunk előrébb.”

(Népszava nyomán)