A problémák kezelése már lehetetlen – áll a hídmérnöki tájékoztatóban.
„A híd állapota valamennyi szerkezeti elemére kiterjedően folyamatosan romlik, a tapasztalt súlyos problémák kezelése már lehetetlen” – olvasható többek között a Lánchíd állapotáról szóló hivatalos mérnöki hídszemle megállapításai között.
A Világgazdaság idézi az Msc–Főmterv által készített áprilisi felmérés megállapításait. Eszerint „csak remélni lehet, hogy a komplex hídfelújítás megkezdéséig rendelkezésre álló időszakban nem következik be nem várt esemény a hídszerkezetben” – áll az elemzésben.
A jegyzőkönyvben azt is megjegyzik – írja a lap a birtokába került dokumentumok alapján –, hogy nehéz bármilyen prognózist adni arra nézve, mikortól várható a romlási folyamat egy intenzívebb, balesetveszélyesebb szakaszba fordulása. Elmondható ugyan, hogy az öttonnásnál nagyobb teherautók kitiltása a hídról segíti a Lánchíd állagromlásának lassulását, ám a vasbeton szerkezetnél számítani lehet arra, hogy kisebb betondarabok lehullhatnak a szerkezetről.
A dokumentum alapján a legnagyobb kockázat a déli oldalon áll fenn: a járdalemez gyorsuló tönkremenetele beszakadáshoz vezethet, ami szükségessé teheti a hídi járdák lezárását.
A járdalemez bárhol és bármikor átlyukadhat,
ennek pontos helye és ideje nem jelezhető előre – áll a tanulmányban.
A kormány és a főváros között hetek óta szócsata zajlik a Lánchíd felújítása kapcsán. A kormány 6,5 milliárd forinttal járulna hozzá a híd felújításához, míg a főváros 17,3 milliárdot tud fordítani erre. Ez a pénz azonban nem elegendő, és a főváros hiába kért a kormánytól további támogatást, a kormány elzárkózott a segítségnyújtástól.
A főváros tavaly májusban 23,7 milliárd forintban határozta meg a Lánchíd, a vári Alagút és a pesti villamos-közúti aluljáró felújításának költségkeretét.