A fakockák már lesben állnak!
Minapi sajtóhír, hogy hárommilliárd forintért tervezik meg a M3-as metró új szakaszát, Újpest-Központtól Káposztásmegyerig.
Az új, 4,9 kilométeres szakaszon négy további állomás létesül, kettő a felszín alatt, kettő pedig fölötte.
A négy új megálló értelemszerűen hosszabb menetidőt,
így több vonatot igényel,
ezért a Nyugati Fény megkérdezte a hosszabítás hírét először közlő Metróért Egyesületet, arról van-e információja, vajon milyen további kocsikat szán a főváros a hosszabb vonal kiszolgálására.
Bíró Endre elnök elmondta, hogy tekintettel a jelenlegi járműparkra, a legvalószínűbb, hogy újabb, ahogy ő nevezte
„orosz roncsokat” fogunk vásárolni.
Ez egyértelműen kényszerpálya, elvégre arra a vonalra, amelyen az elavult technológiájú orosz metrók közlekednek, nem vehetnek mégoly szuper nyugati vagy japán vonatokat, egyszerűen nem kompatibilisek.
Az elnök szerint a régi,
lecsattant metrók „felújítására” kötött szerződésben,
a 222 kocsin felül szerepel egy opció további nyolc vonatnyi kocsi felújítása, temészetesen további adóforintokért.
A főváros összesen 69 milliárd forintnyi európai és hazai adóforintot költött el 222 szakadt orosz metrókocsi felűjítására. Erős a gyanú azonban, hogy a visszakapott vagonok nem is felújítottak, hanem újak. Ez akár jó hír is lehetne, de ezek a vonatok elavult technológiával épültek, egy fakocka is képes jelentős kárt tenni bennük, ráadásul már most rohad a karosszériájuk. A legsűrűbben egyébként az ajtóik szoktak elromlani.