Akkora a sofőrhiány, hogy a BKV érdekes lépésre szánta rá magát.
A cég szerelőket, mérnököket, irodai dolgozókat is bevet, hogy elég járművezető legyen szolgálatban – számolt be a Népszava. A lap szerint gyakorlatilag bárkit kiküldenének forgalomba, akinek van jogosítványa.
A BKV szerint a „pótsofőrök” ugyanolyan értékesek, mint azok, akiket főállásban foglalkoztatnak. Ráadásul az összes olyan képesítéssel is rendelkeznek, mint ők. Ez az eljárás a BKV összes ágazatában, szinte a kezdetektől bevett.
A cégnél mintegy 250-300 buszsofőr hiányzik, de trolibuszvezetőből is kevés van: 270 sofőr mellett több mint 50 besegítő dolgozik, havonta 10 főállású munkavállaló tevékenységét kiváltva.
A BKV túlóráztatással is próbálta megoldani a problémát, de ez abszurd helyzeteket teremtett:
„Hab a tortán, hogy van olyan munkavállaló, aki főállásában szabadságon van, s ez alatt mellékállásban járművet vezet”