Súlyos kritikákat kapott Geszti Péter a hétvégi Rapülők-koncertek után az Indextől, Puzsér Róberttől és a Lángoló Gitárok blog kritikusától.
A HVG kíváncsi volt rá, hogy a zenészt hogyan érintette a nem túl hízelgő visszajelzés.
„Rengeteg üzenetet kaptam, finnyás szakmabeliektől, profi zenészektől is. Mindenki csak szuperlatívuszokban beszélt a koncertekről, az unokahúgom mesélte, hogy úton volt hazafelé a koncertről, és a metrón az emberek énekeltek, táncoltak. Ehhez képest minden troll le van tojva.”
– reagált Geszti, megjegyezve: az ő szempontjukból nem jelentős az ominózus cikk. Sőt, még kapóra is jött,
„üzleti értelemben nekünk dolgoznak azok is, akik trollkodnak.”
– mondta.
A teljes hétvégét végigröhögte – állítja – amikor látta, hogyan szabadult el a social médiában az adok-kapok, ami bizonyos értelemben nem is a Rapülőkről szólt. „A verbális tömegbunyó (…) totálisan leképezte a mai magyar társadalom idegi és kulturális állapotát.” – mondja Geszti.
Megkérdezték Berkes Gábor reakciójáról is, amelyben a zenésztárs lelki sérült, pszichopata féregnek nevezte az Index kritikusát. A poszt komoly nyilatkozatháborút generált.
Geszti erről így vallott: ha barátja előtte egyeztetett volna vele, nyilván lebeszéli véleménye közzétételéről („lefelé nem sértődünk meg”), de emberileg abszolút meg tudja érteni a reakcióját. A kritikának van ugyan helye, de miért kéne felemelni magunkhoz azt az embert,
akinek munkája és célja, hogy belevizeljen a medencébe?”
– fogalmazott.
Geszti Péter számára az volt az egészben a legrosszabb, hogy szerinte egy egész generációt bántott meg a cikkíró: „azzal rántotta magára a szaros bödönt a srác, hogy el akarta venni azon emberek boldogságát és fiatalságát, akik a koncertünkön jól érezték magukat. Ez taktikai hiba. Azon vitatkozni, hogy a 90-es éveknek mely zenéi tetszenek vagy nem tetszenek, amúgy is tiszta dedó” – összegzett.