Milliárdos megbízás: Ezt nézd, kinek a cége fejleszthet uniós pénzből!

Véletlen?

Mészáros Lőrinc cége kapta a megbízást

Megkezdődött a Hegyeshalom–Csorna–Porpác–Szombathely–Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítésének előkészítése, amelynek megvalósíthatósági tanulmányát és tervezését Orbán haverja,

Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Kontúr Csoport Kft. végzi.

Az Európai Unió által 85 százalékban finanszírozott projekt értéke több mint 3,5 milliárd forint, a szerződést 2025 januárjában írták alá a GYSEV Zrt.-vel.

A projekt célja, hogy a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó magyar szakaszának modernizálják, mert az kiemelt nemzetközi áruszállítási útvonal Közép- és Kelet-Európában. A cél az, hogy a vasúti hálózat hatékonyabb, gyorsabb és fenntarthatóbb legyen, és zökkenőmentesen kapcsolódjon az EU Transzeurópai Közlekedési Hálózatához (TEN-T).

Nagy tervek

A fejlesztés növelni fogja a pálya kapacitását, lehetővé téve, hogy hosszabb és nehezebb tehervonatok is közlekedhessenek a vonalon. Az érintett szakaszon a tervek szerint 100-120 km/h sebességgel haladhatnak a vonatok, a vasúti pálya tengelyterhelése 22,5 tonnára nő, 740 méter hosszú tehervonatok számára is alkalmas lesz az infrastruktúra.

A közbeszerzést megnyerő Kontúr Csoport Kft. 4 százalékban közvetlenül Mészáros tulajdonában áll, míg 96 százaléka a V-Híd Kft.-é, amely szintén Mészáros egyik nagyobb építőipari vállalatának része. A cég 2023-as éves jelentése szerint 11,66 milliárd forintos árbevételt és 2,2 milliárd forintos adózott eredményt könyvelhetett el.

A Borostyán vasúti korridor egyik fő célja, hogy összekösse Lengyelországot, Szlovákiát, Magyarországot és Szlovéniát, valamint javítsa a hozzáférést az észak-európai kikötőkhöz és a szlovéniai Koper tengeri kikötőjéhez. A fejlesztés hozzájárulhat Magyarország kulcsszerepének növeléséhez az európai vasúti áruszállításban.

Lázár János építési és közlekedési miniszter tavaly szeptemberben jelentette be, hogy a magyar állam megszerezte az osztrák Strabag tulajdonrészét a GySEV-ben, amiben így a magyar állam tulajdonrésze 70 százalék fölé emelkedett.

(Telex nyomán)

Kapcsolódó:

Lázár Jánosék bíróság elé kerülhetnek, miután trükkösen átjátszották a vasút egy részét Tiborcz Istvánnak

Valódi Hírek