Betelt a pohár Ferihegyen.
A Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete négyszer ült asztalhoz a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjével, ám így sem tudott megállapodni a béremelés mértékéről – írta meg a szabadeuropa.hu.
Felmerült a sztrájk
A jelenleg 80 százalékban állami tulajdonú Budapest Airport Zrt. vezetése a 2024-es inflációs adatokra hivatkozva 4 százalékot ajánlott, a dolgozók azonban 10 százalékot szeretnének. Egyes fórumokon pedig
már egy sztrájk megszervezése is felmerült.
A repülőtér dolgozóit négy fizetési kategóriába sorolták. A Level I. kategóriában vannak a menedzserek, a Level II. és Level III, kategóriába pedig a fizikai dolgozók és azok vezetői.
Az általános és nagyfeszültségű rendszerek karbantartóit, a navigációs csoportot külön kategóriákba sorolták.
A 4 százalékos alapbéremelést a Level II. és Level III. kategóriába tartozó dolgozóknak szól.
A béremelés aprópénz a bevételekhez képest
Az érdekképviseletek számítása szerint
ez a béremelés alig pár száz milliós költséget jelentene a munkáltatónak.
A fenti összeg elenyésző része a csaknem harmincmilliárd forintnak, ami a reptér tiszta nyeresége volt 2023-ban.
A dolgozók és a szakszervezet 10 százalékos emelést szeretnének, és nem értik, hogy miért nem jut több a béremelésükre.
Nő a feszültség a dolgozókban
A szakszervezet saját felmérése szerint
a dolgozók egyre elégedetlenebbek a munkafeltételekkel.
Amennyiben nem kapják meg a kívánt emelést, akkor munkahelyet váltanának. Egyes fórumokon pedig már egy sztrájk megszervezése is felvetődött.
A lap értesülései szerint a dolgozókat tovább bizonytalanítja a híresztelés, miszerint az állam a működés racionalizálását tervezi.
Ennek része lehet egy leépítés,
annak ellenére, hogy a beszámolók szerint több területen munkaerőhiány van.
Az üzemeltető lezárta a tárgyalásokat
A portál megkeresésére a Budapest Airport a következőket írta:
„A repülőtér-üzemeltető az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően január végén megkezdte a 2025-ös bértárgyalásokat a repülőtéri érdekképviseleti szervezetekkel, amely február 19-én lezárult.
A bértárgyalások a Budapest Airport Zrt., illetve leányvállalatai – a BUD Security Kft. és a RÜK Kft. – munkavállalóit érintették.
Több héten át tartó egyeztetéssorozat után sem sikerült egyetértésre jutni az érdekképviseletekkel.
Azonban a Budapest Airport számára fontos értéket képvisel a velük folytatott folyamatos párbeszéd.”
(Kiemelt képünk illusztráció)