A vasúti fejlesztést is a miniszter húzta le 2022-ben.
Rákosrendező vasúti fejlesztését Lázár János építési és közlekedési miniszter húzta le 2022-ben, amikor Budapest összes fontos fejlesztését leállította,
ezt a saját kézírásával összefirkált táblázat bizonyítja
– írta Vitézy Dávid a közösségi médiában.
Hazudott a tárcavezető, állítja Vitézy
Vitézy Dávid Facebook-bejegyzését változtatás nélkül közöljük alább:
„Vajon miért nem történt semmi eddig Rákosrendezőn?
Alacsony érdeksérelemmel lezárható: Rákosrendező vasúti fejlesztését is Lázár János húzta le 2022-ben, amikor Budapest összes fontos fejlesztését leállította. A saját kézírásával összefirkált táblázat bizonyítja ezt.
Idegesen még azt is ráfirkálta nyomatékosítva: Lezárni!
Ez Budapest egyik legfontosabb bevezető vonala, mely rémes állapotban van, a sok milliárdos emeletes vonatok döcögve dőlöngélnek be a Nyugati felé.
A legfontosabb vasútvonal
A BFK ezért a vezetésemmel még 2021-ben megkezdte a Nyugati és Rákospalota-Újpest közötti szakasz felújításának előkészítését, szereztünk rá uniós forrást is.
A beruházás része lett volna Rákosrendező állomás újjáépítése a Szegedi úti felüljáróhoz kapcsolódóan, és a vasúti terület jelentős szűkítése is a városfejlesztés érdekében.
Rákosrendező régóta használaton kívüli vasúti területeinek fejlesztéséhez ugyanis nélkülözhetetlen a vasútvonal rendbetétele. Nem véletlen, hogy a kormány tavaly újból bevállalta a szakasz fejlesztését az Arab Emírségek felé.
Budapestnek nem kell fizetnie, amíg Lázárék nem fejlesztenek
2039-ig a telek vételárát sem kell kifizetni a vevőnek,
immár Budapestnek, ha ez a vasúti fejlesztés nem készül el.
A vonal fejlesztése persze elsősorban nem Rákosrendező miatt lenne fontos. Itt lassulnak be az esztergomi, a váci és a veresegyházi elővárosi vonatok is, itt szednek össze jelentős késéseket.
Itt keresendő az oka, hogy az esztergomi vonalról miért nem járhat több vonat a Nyugatiba – pedig igény lenne rá, ahogy Vác és Veresegyház felől is.
6-7 év, mire fejleszteni lehet
Szóval, amikor azt kérdezik sokan: mi történt eddig? Miért most lett fontos Rákosrendező? A válasz egyszerû: nem nekünk nem volt fontos. A Rákosrendező fejlesztéséhez nélkülözhetetlen vasúti fejlesztést Lázár János 2022-ben leállította.
S a kormány azóta se csinált ez ügyben semmit,
még a tervezés se indult újra. Ezért mondom: legalább 6-7 évnyi munka, mire Rákosrendező mára használaton kívüli vágányai helyén várost lehet fejleszteni – és ez az arab fejlesztő esetén se lett volna másképp.
Persze ez is onnan számolva igaz, ha végre egyszer újraindul a munka Lázár János minisztériumában a másokra mutogatás helyett.”
(Vitézy Dávid / Facebook)