Balásy Gyula cége fogja reklámozni hazánkat az Egyesült Államokban, Kínában, Németországban, Franciaországban és más európai országokban is.
A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) közbeszerzési eljárást írt ki Magyarország turisztikai reklámozására, amelyet a kormányközeli New Land Media és Századvég cégek nyertek meg – tudta meg szerdán az atlatszo.hu.
Előbbi cég annak a Balásy Gyulának a tulajdonában van, aki
rendre elnyeri a hasonló közbeszerzéseket,
és aki közismerten Rogán Antal embere.
Balásy Gyula újabb plakátokkal fogja elárasztani Magyarországot
A tenderen csak a szintén kormányközeli Roxer Kft. jelentkezett még, de őket kizárták. A megbízás értéke minimum félmilliárd forint, de valószínűleg ennél sokkal több, milliárdos összeg lesz.
A nyertes cégek feladata lesz
„Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, a külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé”.
A kampányokat nemcsak lebonyolítani, de mérni és értékelni is kell továbbá „el kell látni
a hazai közterületi megjelenések nyomdai gyártási feladatait”
és kutatásokat végezni. Az NKOH évente legalább hat darab komplex kampányt tervez, amelyből kettő belföldön, négy pedig külföldön zajlik.
A külföldi kampányok célpontjai többek között az Amerikai Egyesült Államok, Kína, Németország, Franciaország és más európai országok. A keretmegállapodás időtartama 12 hónap, és kétszer meghosszabbítható. A szerződések átlagértéke meghaladja a 100 millió forintot, de akár ennek többszörösét is elérheti.
A New Land Media alvállalkozóként fogja bevonni a Századvég Közéleti Tudásközpont Alapítványt. A cégeknek többek között 2,5 milliárd forintos árbevétellel kellett rendelkezniük az elmúlt három évben, valamint legalább 9 hónapos időtartamú keretmegállapodás vagy keret jellegű szerződés alapján teljesített referenciákkal, hogy elnyerjék a megbízást.
Balásy Gyula hasonló forgatókönyv szerint kapott pénzeket Schmidt Máriáéktól is
A portál megemlítette azt is, hogy
hasonló forgatókönyv volt Schmidt Mária alapítványának kommunikációs tenderénél is,
ahol szintén Balásy Gyula cégei nyerték a megbízást.
Balásy cégei folyamatos nyertesei a kormányzati reklámmegrendeléseknek, és monopolhelyzetbe kerültek az állami kommunikációs piacon. A két cég összesen 293,7 milliárd forint értékű állami megbízást nyert el az elmúlt években. Emiatt már
rendőrségi nyomozás is indult a Nemzeti Kommunikációs Hivatalnál.
Azt vizsgálja, hogy valódi verseny esetén megtörténhetett-e volna, hogy az állami kommunikációs megbízások csaknem háromnegyedét egy évtizede ugyanaz a cégcsoport nyerje meg.