Íme Nagy Márton kudarcának bizonyítéka: Ők az inflációkövető áremelés igazi vesztesei

Nagy Márton lépése a vidékieknek fáj igazán az üzemanyagárak további emelkedése esetén.

Nagy Márton inflációkövető áremelése durván hatott az üzemanyagárak szintjére

Másfélszer annyit költünk tankolásra, mint nyolc évvel ezelőtt – derült ki a K&H jövőkutatásából.

A tanulmányból az is kiderült, hogy

a vidéki lakosságot sokkal rosszabbul érintik a magas üzemanyagárak,

mint a fővárosiakat. Előbbiek átlagosan havi 33 ezer forintot költenek benzinre, míg utóbbiak „csak” 23 ezer forintot. Az eltérés természetesen a nagyvárosokon belüli kisebb távolságokból, valamint a jobb budapesti tömegközlekedésből fakad.

A teljes lakosság így átlagosan 30 ezer forintot költ egy hónapban tankolásra. Az elemzők emlékeztettek arra, hogy 2017-ben ugyanez az összeg

még 20 ezer forint volt.

A spórolás jótékony hatása: egyre kevesebben használják egyedül az autót

Minden bizonnyal spórolási céllal történt, ám azt a tanulmány készítői pozitív fejleménynek tartják, hogy a korábbi 37-ről 54 százalékra nőtt azok aránya, akik rendszeresen társaságban utaznak az autóban. Azzal, hogy a többség már nem egyedül ül kocsiba, nemcsak az üzemanyagköltséget, de a környezeti terhelést is csökkenteni lehet.

A holtankoljak.hu legfrissebb adatai szerint a 95-ös benzin átlagára 631 forint/liter, míg a gázolaj átlagára 639 forint/liter jelenleg.

Korábban megírtuk, hogy az Orbán-kormány 2025-től bevezette az úgynevezett inflációkövető adóemelést. Ezzel a kabinet önmaga emeli tovább az inflációt, hiszen automatikus áremelkedés követi az adóemelések miatt az egyébként is növekedő árakat. Az üzemanyagárak növekedése pedig be fog épülni minden termék árába, hiszen a szállítmányozási költségek emelkedését a a nap végén mindig a vevők fizetik meg.

(hvg.hu nyomán)

Valódi Hírek