A dél-koreai baleset előtt nem lett volna szabad ezt tenni az érintett géppel.
A repüléstechnikai források szerint 13 (tizenhárom!) utat teljesített alig 48 óra alatt a dél-koreai Jeju Air fatális balesetben érintett repülőgépe. Mint ismert, a repülőgép futóműve nem nyílt ki, így a jármű a törzsén keresztül landolt Muan repülőterén, azonban a gép totális megsemmisülését az okozta, hogy a jármű végül egy falnak ütközött.
Mi történt a dél-koreai baleset előtti 48 órában?
A Yonhap nevű dél-koreai hírügynökség arról számolt be, hogy a Boeing B737-800-as típusú, balesetben érintett jármű
a Jeju szigetén fekvő Muan, valamint a Szöultól nyugatra található Incshon között ingázott
a tragédiát megelőző 48 órában.
A fapados légitársaság gépe a fentin túl a megelőző napokban nemzetközi járatokat is teljesített Pekingbe, Bangkokba, Nagaszakiba és Tajpejbe.
A légitársaság leginkább egy utazási iroda által szervezett csoportos utakat teljesített, főként charterjáratként. A hírügynökség iparági forrásokból úgy értesült, a fapados légitársaság túlvállalta magát az ünnepi időszakban, és túl sok járatot teljesített. A charterjáratokat a kereslet határozza meg, és általában teljesen megtöltik azokat a különböző utazási irodák által toborzott utasokkal.