A Jeju Air repülőgépe madárrajjal való ütközés után, kényszerleszállás közben csapódott a falnak. 181 főből mindössze ketten, két légiutas-kísérő élte túl a balestet.
Dél-Koreában hétnapos nemzeti gyászt hirdettek, miután a Jeju Air fapados légitársaság repülőgépe 181 emberrel a fedélzeten falnak csapódott. A balesetet mindössze két légiutas-kísérő élte túl, mindketten a gép farában lévő székükben tartózkodtak, amikor az ütközés, majd robbanás történt.
„A baleset okától függetlenül vezérigazgatóként hatalmas felelősséget érzek”
– mondta Kim E-Bae, a légitársaság vezérigazgatója.
Az azonosított holtestek neveit a repülőtéren olvasták be az ott tartózkodóknak. Helyszíni beszámolók szerint a néma csöndet csak a hozzátartozók felzokogása törte meg. Az esemény végén a légitársaság vezetősége főhajtással kért elnézést a gyászoló rokonoktól.
Szinte biztosra mondható már, hogy a katasztrófát egy madárraj okozta. A becsapódás pillanatáról egy videó is előkerült:
🚨🇰🇷 SHOCKING FOOTAGE: BIRD STRIKE SEEN ON JEJU AIR FLIGHT 2216 BEFORE CRASH
MBC News releases footage allegedly showing a bird strike moments before the fatal crash of Jeju Air flight 2216. Investigation underway.#JejuAir #Muan #BirdStrike #Crash #SouthKorea #BreakingNews pic.twitter.com/jidQJchCEU
— Breaking News (@PlanetReportHQ) December 29, 2024
Ugyanakkor szakértők szerint
rengeteg kérdés felmerült a baleset kapcsán.
Egyrészről rendkívül ritka, hogy a hajtóművek teljesen leállnak, még akkor is, ha egy madárrajjal ütköznek. Az is szokatlan, hogy nem nyíltak ki a futóművek, hiszen azokat manuálisan is ki lehetne engedni, ha az automatika meghibásodik.
Azt sem tudják egyelőre, hogy a gép miért a leszállópálya közepén, nem pedig az elején ért földet. Emellett azt is meg kell még válaszolni, hogy miért ilyen nagy sebességgel hajtották végre a kényszerleszállást, valamint, hogy miért volt ennyi kerozin még a tankban. Utóbbi miatt történhetett ekkora robbanás, márpedig pont ennek elkerülése végett a protokoll szerint ki kellett volna engedni az üzemanyagot a kényszerleszállás megkezdése előtt.
A Jeju Airnek egyelőre egyetlen egy balesete sem volt, mióta a dél-koreai fapados légitársaság fennáll. A Boeing 737-800-as típusú repülő is mindössze 15 éves volt, rendesen karban is volt tartva.
A szerencsétlenül járt gép mindkét fekete dobozát megtalálták. A fenti kérdésekre ezek vizsgálata után remélhetőleg megnyugtató válaszokat kapnak a hozzátartozók.
(Kiemelt képünkön Kim E-Bae Jeju Air vezérigazgató látható)
(444.hu nyomán/Breaking News/X)