Újabb veszélyes húzásra készül az Orbán-kormány: Indul az állomásbiznisz

Indul az állomásbiznisz, álnéven állomásfelújítási program – hívta fel a figyelmet Arató Gergely.

A DK lerántotta a leplet Orbánék újabb veszélyes ügyletéről

Az Orbán-kormány elindítja „állomásfelújítási” programját, amely valójában arról szól, hogy magántőkével újítják fel az állomásokat, ezért pedig cserébe jogot szereznek a kereskedelmi hasznosításra – jelezte Arató Gergely, a DK frakcióvezető-helyettese szombaton.

A politikus Facebook-oldalán közzétett bejegyzésében arról írt, nincs kétsége, hogy a befektetők a szokásos Mészáros, Tiborcz, Garancsi cégek köréből kerülnek majd ki, így pedig nem az utasok, hanem a fideszes milliárdosok lesznek ennek a programnak is a nyertesei.

Arató Gergely bejegyzését alább közöljük:

„Indul az állomásbiznisz, álnéven állomásfelújítási program.

Ennek lényege, hogy

magántőke újítja fel az állomásokat, és ezért cserébe jogot kap a kereskedelmi hasznosításra.

A kiemelt állomások közül 5 budapesti (a Keleti, Nyugati, Déli és a Kelenföld pályaudvar), három pedig vidéken található (Győrben, Debrecenben és Szegeden).

Ezentúl több regionális állomás is felkerült a listára.

Azt, hogy a szempont a befektetők haszna és nem az utazók érdeke, jól mutatja, hogy Kőbánya–Kispest kimaradt a programból, miközben Lázár János éppen a hétfői bejáráson ismerte el, hogy az állomás helyzete tarthatatlan.

Hasonlóan hiányzik például a listáról Zugló, amire szintén ráférne a fejlesztés.

Önmagában az állomások kereskedelmi hasznosítása nem ördögtől való, számos pozitív példa van erre a világban.
Csakhogy mi Orbán Magyarországán vagyunk. Nincs kétségem, hogy

a befektetők a szokásos Mészáros, Tiborcz, Garancsi cégek köréből kerülnek majd ki,

és nem az utasok, hanem a fideszes milliárdosok lesznek a program nyertesei.

Hiszen, ha ez jó üzlet (az), akkor miért nem maga a MÁV fejleszt, és fordítja utána a profitot újabb fejlesztésekre, mint például a japán vasúttársaságok?

A mostani konstrukció valójában az a PPP, amit a Fidesz 20 éve folyamatosan gyaláz.

Az is aggasztó, hogy építészeti értelemben is

rendkívül értékes épületek (Keleti, Nyugati) kerülnek a befektetők kezébe,

és épp a napokban láthattuk, hogy a kormány gátlástalanul gázol át a műemlékvédelmi szempontokon.

Az újvidéki tragédia után sajnos arra is kell gondolni, hogy az állomásokon végzett szakszerűtlen építészeti beavatkozások

komoly veszélyt is jelenthetnek.

Azt, hogy van alternatíva, jól mutatja, hogy közben Csehországban a vasúttársaság jövőre 600 milliárd forintnyi összeget fordít fejlesztésre, többek között vasútállomások felújítására.

A Demokratikus Koalíció szerint a vasút rendbetétele állami feladat. A hazai és uniós forrásokat erre kell fordítani, és nem a fideszes milliárdosok zsebébe tömni.”

(Arató Gergely/Facebook)

Valódi Hírek