Rogán Antal propagandaminiszter egyik pillanatról a másikra nehéz helyzetbe került.
Kicsavarták Rogán Antal kezéből az egyik kedvenc propagandafegyverét. Mivel az Európai Unió jelentős mértékben megszigorította az online politikai reklámok közzételének feltételeit, a Google drasztikus válasszal lépett elő: ettől kezdve a világcég nem szolgál ki több politikai hirdetést az EU-ban. Ennek következtében az amerikai techóriás felületein – így a Youtube-on is –
eltűnhetnek a rogáni hazugsággyárak hirdetései.
Az EU rendelete előírja, hogy a politikai hirdetéseket 2025 októberétől „átláthatósági címkével és könnyen visszakereshető átláthatósági tájékoztatóval kell ellátni” – számolt be róla pénteken a Telex. Ezeknek az lesz a célja, hogy a felületek használói egyértelműen azonosítani tudják a politikai hirdetéseket. Továbbá fel kell tüntetni, hogy
- ki fizette a hirdetést,
- a konkrét választást vagy népszavazást, amihez kapcsolódik,
- a hirdetésért fizetett összeget, illetve
- az alkalmazott célzási technikákat.
A Google válaszul kiadott közleményéből kiderült, hogy a jogalkotási folyamat során a vállalat jelezte ugyan a rendelet esetleges hatásával kapcsolatos aggályait, de azokat nem vették figyelembe. Mivel nehezen tudnának megfelelni az uniós szabályozás ködös követelményeinek, így már annak hatályba lépés előtt leállítják a hirdetések kiszolgálását a Google-ön és a Youtube-on is.
Rogán Antal meg lesz lőve
A propagandaminiszter feladata az a Fideszben, hogy undorító, sugalmazó, sőt sokszor félrevezető internetes tartalmak formájában támadja a kormány politikai ellenfeleit. Lejáratókampányok sorát vezényelte le az elmúlt bő 14 évben, amelyek fontos eszközei voltak a Google által biztosított hirdetések. Ennek nemsokára vége.
Kapcsolódó:
Mi a frász folyik itt? Érik az új Rogán-botrány, egy „nemzetbiztonsági kockázat” miatt forr a levegő