Továbbra is sok a baj Elon Musk elektromos autójával.
Egy baleset után gyulladt ki a Tesla. A lángoló kocsi utasai nem tudták kinyitni az ajtót, négyen bennégtek.
Hiába próbálták, nem nyílt ki a Tesla ajtaja
Október 24-én öt fiatal utazott egy Teslával, amikor baleset érte őket Torontóban, a Lakeshore Boulevard East-en. Az autó nekiütközött egy korlátnak, majd kigyulladt, azonban a Model Y ajtaja nem nyílt ki, négyen a kocsiban ragadtak, életüket vesztették.
Egy kanadai postánál dolgozó járó-kelő próbált meg az autóban ragadt fiataloknak segíteni. Beörte a Tesla ablakát egy fémrúddal, de már hiába.
A balesetet egy húszéves nő élte túl.
Mi okozhatta a problémát?
Valószínűleg a Tesla elektronikája sérült meg, így az elektronikusan, gombnyomásra nyíló, kilincs nélküli ajtók működésképtelenné váltak.
Tény: az autót át lehet állítani manuális ajtónyitásra is. Erről azonban nem biztos, hogy minden sofőr tud. Az ajtók mechanikus nyitása általában egy rejtett kábel vagy kar segítségével lehetséges, amit az ajtón belül kell megtalálni, azonban pánikhelyzetben, különösen tűz vagy füst esetén, ezt nehéz lehet kivitelezni.
A Tesla szlogenje: „safety first”, vagyis első a biztonság.
Ehhez képest az Autopilot és FSD önműködő rendszerei – lehetővé teszik a sofőr nélküli közlekedést – sokszor okoztak már baleseteket.
Nem mindig vizsgáznak jól a Teslák
Elég tapasztalat bizonyította már, hogy a Teslák nem minden esetben a legmegbízhatatóbb járművek.
Előfordult már, hogy a számítógépes rendszere nem ismerte fel közlekedési táblákat, nem tudták a követni a hirtelen fellépő, nem szabályos közlekedési szituációkat, illetve néha csak úgy, minden indok nélkül fékeztek.
A szoftverfrissítések is gyakran okoznak különféle zavarokat: az új szoftverek néha nem alkalmazkodnak tökéletesen a biztonsági rendszerekhez és így hibák lépnek fel az érzékelőrendszerekben, illetve a fékekben.
Az önvezető autóknak jó néhány halálos balesete volt 2016-os bevezetésük óta.
A Tesla álláspontja az, hogy a Full Self Drive, azaz Teljesen Önműködő Vezetés. Bár amit ezek az autók kínálnak egyelőre, nem jelenti azt, hogy azok száz százalékban sofőr nélkül is vezethetőek.
Ez némiképp ellentmond az elnevezésüknek, ezért is volt olyan baleset is, ahol az anyósülésen és a hátsó ülésen volt utas, a sofőr ülése azonban üres volt.
Kapcsolódó cikkünk:
Mi lesz ebből? Bombariadó miatt evakuálták a Tesla Berlinhez közeli gyárát
(mirror.co.uk nyomán, kiemelt képünk illusztráció, fotó: pexels.com)