Kevesebb személyes adatot használhat a Meta a célzott reklámjaihoz.
Brüsszelből jelentette a Reuters, hogy Meta-nak korlátoznia kell a Facebookról gyűjtött személyes adatok célzott reklámozásra történő felhasználását. Erről a uniós Legfelsőbb Bíróság döntött. A Meta képviselői tagadták, hogy ilyesmi történne a Facebookon.
Az Európai Unió Bíróságának (EUB) eljárása azt követte, hogy egy adatvédelmi aktivista, Max Schrems egy osztrák bírósághoz fordult amiatt, mert a Facebook tulajdonosa, a Meta személyes adatait felhasználva célzott hirdetésekkel árasztotta el.
Az osztrák törvényszék ezután útmutatást kért a luxemburgi székhelyű Európai Unió Bíróságától, amely támogatta Schremset az ügyben.
„Egy olyan online közösségi hálózat, mint a Facebook, nem használhatja fel a megszerzett személyes adatokat célzott reklámozás céljából, időbeli korlátozás és adattípus szerinti megkülönböztetés nélkül”
– mondta az EUB képviselője.
A Meta erre azt válaszolta, hogy több mint 5 milliárd eurót fektetett be, hogy termékeibe beágyazza az adatvédelmet. Hangsúlyozták: nem használnak speciális adatkategóriákat a felhasználókról, amelyekkel méginkább személyre szabnák a hirdetéseket.
„Mindenki, aki a Facebookot használja, számos beállításhoz és eszközhöz fér hozzá, amelyek lehetővé teszik, hogy kezeljék, hogyan használjuk fel az adataikat”
– mondta a Meta szóvivője.
Igaz, hogy ebben az állításban csupán annyi foglaltatik, hogy a felhasználók valamilyen módon korlátozhatják a Meta-t adataik felhasználásában, ezért viszont aktív lépéseket kell tenniük.
(Kiemelt képünk illusztráció)