Januártól minden megváltozik: Sokkoló drágulási hullám söpörhet végig Magyarországon

Veszélyes kilátások.

Még örülni is lehetne, hogy hamarosan átlépünk a 2024-es évbe, ám az év elejével jelentősen drágulni fog az élet Magyarországon, ez pedig nem fogja boldoggá tenni a magyarokat. Január elsejétől ugyanis átalakuló díjrendszerekkel, növekvő költségekkel, valamint további új adókkal kell számolnunk – hívta fel a figyelmet a pénzcentrum.hu.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) előrejelzése szerint közel

20-25 százalékkal drágulhatnak jövőre a logisztikai, valamint az áruszállítói díjak,

amelynek fő okai az EU-s jogharmonizációs intézkedések, valamint a környezetvédelmi költségek, illetve az inflációs hatások.

2024-től jelentősen drágulni fognak az útdíjak, valamint változni fog az üzemanyagok jövedéki adója is. Hozzátették, az ágazatban várható két számjegyű bérnövekedés szintén növelni fogja a logisztikai vállalkozások költségeit, amelyet várhatóan a díjaikba is be fognak majd építeni.

Január 1-jétől

literenként 41 forinttal fog emelkedni az üzemanyagok jövedéki adója,

de jelentősen nőnek még a közúti áruszállítást terhelő útdíjak is. Ezentúl 2024-ben tovább bővül az útdíjköteles szakaszok száma is – jelezték.

Az MLSZKSZ szerint Magyarországon 59 százalékkal emelkedik meg az útdíjköltség, amely a fuvardíjak esetében 8-10 százalékot jelenthet. Erre rakódik rá a jövedéki adó miatti drágulás, illetve a bérköltségek növekedése is, amely hatások további 15-20 százalékot jelentenek majd, így

legalább 25 százalékos díjnövekedéssel kell számolni.

Tovább fognak emelkedni a raktárlogisztikai költségek is, amelynek fő oka az Európa-rekorder infláció, valamint a munkabérek és a bérleti díjak emelkedése. Az érintett vállalatok legalább 15-20 százalékkal fogják növelni a díjaikat.

„A költségek növekedése az egész logisztikai ágazatot érinti,

a díjak emelése nélkülözhetetlen a fuvarozási kapacitások fenntartásához,

főként egy olyan időszakban, amikor a csökkenő fogyasztás miatt visszaesőben vannak az áruszállítási volumenek”

– mondta Bíró Koppány Ajtony, a szervezet főtitkára, hozzátéve, amennyiben nincsen díjemelés, akkor a vállalatok kénytelenek lesznek kapacitást csökkenteni, ami idővel a gazdaság minden szereplőjére hatással lenne.

Valódi Hírek