A magyarok jelentős hányada mindenen spórol, amin csak lehet.
Továbbra is a magyarok reagálnak a legérzékenyebben a gazdasági helyzet romlására a régiós országok közül – írta a hvg.hu a Publicis Groupe friss felmérésé alapján.
A negyedévente ismétlődő, Lengyelországra, Szlovákiára, Csehországra és Magyarországra kiterjedő kutatás azt vizsgálta, miként változnak az emberek fogyasztási szokásai az egyre inkább nehezedő gazdasági körülmények következtében.
A felmérés megállapította: ugyan a régiós országokban már jelentős javulás érzékelhető, a pozitív fordulat Magyarországon még nem következett be: a magyarok 37%-a azt mondta,
mindenen spórol, amin csak tud.
Kiderült az is, hogy ebben a tekintetben még mindig az első helyen állunk a régióban, ahol – Lengyelország kivételével – a régió országaiban ettől a negyedévtől már jelentős javulás tapasztalható. Mint írták, ha összehasonlítjuk ezt az adatot az első, 2022. első negyedévében mért adatokkal, akkor azt lehet látni, hogy az ukrajnai háború kitörésekor, az inflációs mutatók felszálló időszakában jelentősen kevesebben spóroltak, mint most (22%).
A nők 42%-ának, míg a férfiak 31%-ának csökkent a vásárlási kedve.
A kutatás szerint két általános kategóriában is észlelhető jelentős visszarendeződés a költekezésben a korábbi negyedévhez képest. A csökkenés mértéke az alkoholnál 29%-ről 22%-ra, a divatcikknél pedig 20%-ról 15%-ra változott. Ismertették, az alkohol kategória különösen kiemelkedő, mivel a magyarok erről nem terveznek lemondani a jövőben sem:
30%-ról 19%-ra csökkent azok száma,
akik biztosan tervezik az alkoholra fordított kiadások csökkentését vagy alacsonyan tartását.