Adok-kapok.
„Vitézy Dávidnak megártott a meleg…! Valószínűleg ezért felejtette el, hogy fél évvel ezelőttig ő felelt a közlekedésért! Nekünk továbbra is az utasok az elsők!”
– írta Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár a Facebookon arra válaszolva, hogy pénteken Vitézy Dávid kemény kritikával illette őt.
A vita annak kapcsán indult, hogy az építésért és közlekedésért felelős minisztérium
tíz vasúti mellékvonal működését is felfüggeszti, helyette autóbuszok fognak járni az érintett szakaszokon.
Vitézy ezzel kapcsolatban a következő kritikát fogalmazta meg: nem állítja, hogy minden magyar mellékvonal életképessé tehető és menthető, de a bezárásra ítélt tíz vonal többsége igen,
„így tehát ezek esetében a legrosszabb irányba indult a közlekedési kormányzat – a vasútbezárás minden, csak nem vidékbarát közlekedéspolitika”.
A volt közlekedésért felelős államtitkár Lázár Jánosnak is odaszúrt:
„Nem gondoltam volna, hogy a Budapest-környéki vasúti fejlesztések leállítása/felfüggesztése idején gyakran elhangzó szlogen, miszerint »most a vidék jön«, végül a korábbi szocialista kormányok állandó megszorítási kapkodása keretében bevezetett és 2010-ben a mai kormány megválasztásakor nagyrészt visszacsinált vasútvonal-bezárások formájában ölt majd testet”.
NYF-kommentár: Nagy Bálint az a politikus, aki államtitkári kinevezését megelőzően egyetlen napot sem dolgozott a közlekedési területen. A ranglétrán gyorsan fellépkedő politikus arról híresült el, hogy Manninger Jenő volt országgűylési képviselő személyi titkára volt, majd a 2014-es önkormányzati választás után megválasztották Keszthely alpolgármesterévé, majd 2019-ben polgármesterré.
A karrierpolitikus két és fél évig húzta a Balaton-parti város élén, és máris szükségét érezte a váltásnak: korábbi főnökével, Manningerrel helyet cserélt, így Nagy Bálintot tavaly országgyűlési képviselőnek választották, míg a megüresedett polgármesteri posztra egyedül a volt főnöke, Manninger indult Keszthelyen, akit 10%-os részvétel mellett választottak polgármesterré.
Nagy Bálint a 2022-es országgyűlési választás után Lázár János beruházási államtitkára lett, majd miután bekebelezte Lázár tárcája a közlekedési területet, és elvették azt Palkovics tárcájától, a gyermekkora óta közlekedéssel foglalkozó Vitézy Dávidtól Nagy Bálint vette át a feladatot. Nagy Bálint közlekedésszakmai tudással nem rendelkezi, ahogyan a beruházási területre sem a szakmaisága miatt került.
Nagynak egyébként elméletileg közgazdasági végzettsége van, de a diplomáját a mai napig nem prezentálta a nagyérdeműnek. Ő az a politikus, aki a közlekedésszakmai berkekben politikai oldalaktól függetlenül elismert Vitézy Dávid próbálja kioktatni annak kritikája miatt.