Lehull a lepel Orbánék nagy tervéről: Elképesztő dologba vágott bele a magyar állam

Magyarország becsatlakozhat a Közel-Kelet legújabb programjába.

Gigantikus infrastrukturális projektbe vág bele az iraki állam, amellyel élénkítenék az ország gazdaságát, egy új nemzetközi kereskedelmi útvonal létrehozásával. A G7 információi szerint állami közvetítéssel pedig magyar cégek is részt vennének a projektben.

Mint írták, május végén jelentették be Irakban a 17 milliárd dolláros keretösszegű Fejlődés Útja (Development Road) elnevezésű programot, amely a tervek szerint az ország déli részén épülő Al Faw kikötőt kötné össze 1200 kilométer hosszan, vasúti és közúti útvonalakon keresztül a török határral.

Mindezzel az a céljuk, hogy elősegítsék a háború alatt nagy károkat elszenvedő iraki gazdaság fejlődését azzal, hogy egy új versenytárs létrehozásával lerövidítsék az Ázsia és Európa közti szállítási időket.

A projekttel kapcsolatban konferenciát is szerveznek, amelyre

  • Szaúd-Arábiát,
  • Törökországot,
  • Szíriát,
  • Jordániát,
  • Kuvaitot,
  • Bahreint,
  • Katart,
  • az Egyesült Arab Emírségeket,
  • Ománt
  • és Iránt is meghívták.

Kína iraki nagykövete jelezte, az ország vezetése kész tanácsokkal segíteni a projektben.

Ugyanakkor a török Daily Sabah véleménycikkének szerzője arról írt, hogy a monumentális projekt megvalósulását számos tényező akadályozhatja, amelyek közül az egyik kulcsfontosságú az, hogy egyes térségekben az aktív fegyveres csoportok veszélyt jelentenek az áruszállítás biztonságára.

Másrészt az is problémaként merülhet fel, hogy az iraki kormánynak nincs pénze a projektre, ezért külföldi befektetőkre és cégekre kell majd támaszkodniuk a finanszírozásban.

Ugyan a külföldi szereplők kilétét egyelőre még homály fedi, de egy iraki hírportál szerdán arról számolt be: a magyar nagykövet, Tar Attila felajánlotta az iraki miniszterelnöknek, hogy

magyar cégek is részt vehetnek a „fejlesztésekben”.

Felhívták arra a figyelmet, hogy nem példa nélküli, hogy magyar állami vagy magáncégek külföldi infrastrukturális beruházásokban vegyenek részt. A magyar közbeszerzéseken mindig taroló Duna Aszfalt korábban például Kongóban épített utakat, Lengyelországban pedig hidakat.

Idén februárban pedig a korábbi 1300 vasúti kocsin felül további 50-et rendelt Egyiptom egy magyar konzorciumtól.

Valódi Hírek