Milyen álláskeresési technikákkal érhetünk célba?

Napjainkban számos lehetőséggel élhetünk, ha szeretnénk hatékonnyá tenni az álláskeresést. Mindenki más-más módszerekre esküszik, a hagyományos és modern változatok egyaránt praktikusak lehetnek. Azt azonban el kell ismernünk, hogy egyre inkább előtérbe kerülnek a digitális módszerek és az emberek 90%-a ezeket választja.

A következő cikkben tehát megtudhatjuk, hogy milyen álláskeresési technikák uralják a munkaerőpiacot.

Az internet által nyújtott lehetőségek

Az interneten is többféle irányba indulhatunk el. Én most kifejezetten az OzdAllas Job Portál felületét emelném ki. Az ehhez hasonló álláskereső oldalakon célzottan kereshet bárki, amelyeken ősszegyűjtve, sőt, csoportosítva találjuk meg a nyitott pozíciókat. Böngészhetünk régió, cégnév vagy éppen munkakör szerint. Legnagyobb előnyük, hogy sok esetben videós előszűrésre szintén van lehetőség, amely igencsak lerövidíti a folyamatokat.

A vállalatok weboldalán ugyancsak jó ötletnek tűnhet böngészni, habár ez már valamivel időigényesebb. A karrier menüpont alatt mindig találhatunk aktuális hirdetéseket, azonban ez inkább a multinacionális cégekre jellemző. Akkor lehet hasznos számunkra ez a módszer, ha van “kiszemelt” vállalat, ahová be szeretnénk kerülni.

A kapcsolatok ereje

Manapság a jó kapcsolatrendszer aranyat ér. Ez a módszer még mindig listavezetőnek minősül. Gyakran megesik, hogy ilyenkor kihagyjuk azokat a jól ismert lépéseket, mint amilyen az internetes böngészés vagy az állásinterjú. Általában csak egy beszélgetésen kell részt venni, ahol tisztázhatjuk a munkafeltételeket, és fel is vagyunk véve. Ugye jól hangzik?

Viszonylag ritkán, de élhetünk a személyes megkereséssel is. Ilyenkor mi személyesen megyünk be a céghez, és érdeklődünk az álláslehetőségek iránt. Ez talán sokak számára furcsának tűnik, de otthagyható az önéletrajz, a motivációs levél, az elérhetőségünk. Szintén olyan esetben tudom elképzelni ezt a módszert, ha nagyon szeretnénk egy adott cégnél dolgozni.

Mennyire alkalmazzuk még a hagyományos módszereket?

A digitalizáció elég erősen kiszorította már a hagyományos sajtót. Újságot talán már csak a középkorosztály vagy az idősebbek olvasnak, állást pedig szintén maximum ők keresnek ilyen technikával. Ha viszont nem konkrét álláshirdetésekre gondolunk, hanem mondjuk a PR-cikkekre, ezek nagy eséllyel biztosítják az elérést. Az ilyen tartalmakban ugyanis nem a munkára irányul maga a cikk, csupán egy hozzá kapcsolódó témára.

A nagyobb városokban ugyanakkor hatásos lehet még a buszon vagy villamoson kitett hirdetés is. Itt nagy tömegek fordulnak meg, és nagy eséllyel jöhet szembe velünk is érdekes hirdetés.

Mindannyian eldönthetjük, hogy hozzánk melyik módszer passzol a leginkább. Mi azonban azt javasoljuk, hogy minél több technikát alkalmazva, jóval gyorsabban helyezkedhetünk el.