Minden forintra szükségük van.
A Miniszterelnöki Kabinetiroda hétfői közleménye még konkrétumok nélkül, pusztán annyit írt, hogy
„a kormány számos más a pénzügyi stabilizációt erősítő intézkedés keretében felülvizsgálta a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére 2022-ben megkötött koncessziós szerződést, és a felülvizsgálat eredményeként az állami kiadások csökkentése érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött„.
Nem volt nehéz arra a következtetésre jutni, hogy ez a kiadáscsökkentés komoly mértékben érintheti majd az autópálya-fejlesztéseket – írta a napi.hu.
Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője, az RTL Híradónak azt nyilatkozta, hogy az átütemezés az M1-es autópályát érinti, ez azt jelenti, hogy a sztráda tervezett kétszer háromsávossá történő bővítését
az idei évben már nem kezdik el.
Ugyanakkor a portál emlékeztetett, hogy már a kivitelezési tervek is elkészültek az M1-es M0-s és Bicske közötti szakaszának 2×3 sávosra bővítéséről. Hozzátették: a Bicske és Tatabánya közötti szakasz pedig már építési engedéllyel is rendelkezik.
Mindennek értelmében ez a beruházás már csak 2025-ben indulhat el, viszont ez nem jelenti azt, hogy a koncessziós társaság kevesebb pénzt kapna, csak azt, hogy
a halasztással az állam spórolni akar
– többek között az építéshez kapcsolódó kisajátítások költségein.
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra-Fejlesztő Zrt. (MKIF) hetekkel ezelőtt jelentette be, hogy a tavasz beköszöntével megkezdődtek az utakon az úgynevezett „szintrehozási munkálatok„. Április 16-án vasárnap az M7-es autópályán négy, az M3-ason pedig egy helyszínen építettek ki tereléseket, azóta pedig el is kezdték a felújítási munkálatokat mind az öt szakaszon – ismertették.