Sokat változtak a szokások.
Az utóbbi évek krízisei miatt jelentősen átalakultak a magyarok utazási szokásai. A Pénzcentrum utánajárt a biztosítóknál, mik voltak tavaly a leggyakoribb és legmagasabb kárigények, valamint kiderítették, milyen változások várhatóak idén az utasbiztosítások piacán.
Egyre többen gondolják át a szállásfoglalás előtt, hogy a célállomáson milyen esetleges veszélyekkel és kockázatokkal kell szembesülniük.
A gondtalan pihenéshez elengedhetetlen az utasbiztosítás,
ám sokan nincsenek tisztában azzal, hogy egy-egy szolgáltatás milyen káresetek és balesetek után fizet, vagy nyújt segítséget.
2023 beköszöntével az utasbiztosítási piac is visszatért a pandémia előtti szintre. Az Allianz szakértői azt tapasztalták, hogy a legnagyobb kereslet a legmagasabb védelmet nyújtó biztosítási csomagok iránt mutatkozik.
„Bár valóban egyre nehezebb kijelenteni egy-egy desztinációra, hogy teljesen biztonságos, azért azt tapasztaljuk, hogy az emberek megtanultak ezzel együtt élni és bátran tervezik az utazást, természetesen kellő körültekintéssel”
– mondta az EUB biztosító elnök-vezérigazgatója, Lengyel Márk.
„Ennek egyik kézzel fogható bizonyítéka a biztosítások egyre szélesebb körben történő elterjedése. Utasbiztosítás nélkül nem indul el az utasok jelentős része, de a storno biztosítások területén markáns növekedés figyelhető meg. Mind utasszámban, mind biztosítás számban jelentős növekedésre számítunk 2023-ban”
–tette hozzá.
Az Aegon szakértői szerint kevesebben utaznak, viszont nagyobb arányban kötnek utasbiztosítást az emberek.
Jellemzően a magasabb szolgáltatású csomagok kerültek előtérbe,
ők a tavalyi évhez hasonló forgalomra számítanak 2023-ban.
A Groupama biztosítónál tavaly állt vissza a megkötött utasbiztosítások száma a pandémia előtti időszakéra. Szerintük az ügyfelek egyre nagyobb felelősséggel választanak utasbiztosítási csomagot. Arra számítanak, hogy idén emelkedni fog a járvány előtti időszakhoz képest a biztosítást kötő ügyfelek listája.
Az Allianz szerint az az utasbiztosítási csomagjuk a legkeresettebb, amely limit nélkül téríti a vírusfertőzések miatt szükséges sürgősségi ellátás költségeit. Ezen felül számos szolgáltatást tartalmaz például hatósági karantén esetén, természeti katasztrófa estén, valamint az útipoggyásszal kapcsolatos károkra és a hazautazás többletköltségeire is kiterjed.
Az EUB utasbiztosításai közül a legnépszerűbbek fedezetet nyújtanak járványos megbetegedésekre, fedezik az orvosi ellátás, mentés és hazaszállítás költségeit, valamint kiterjednek a természeti katasztrófák okozta következményekre is.
Az Aegonnál is hasonló a helyzet, a természeti csapások biztosítottak, de hangsúlyozták, hogy a háború nem számít annak. Valamint felhívták a figyelmet arra, hogy utazás előtt mindenki tájékozódjon a Konzuli Szolgálat weboldalán a célországról.
Lengyel Márk szerint tavaly többségben voltak a szokásosan jellemző káresemények, például kisebb, ambuláns ellátások, sürgős műtétek, hazaszállítást igénylő esetek.
Az utazás során történt poggyászlopások, jármű műszaki hibája miatt tett bejelentések is gyakoriak voltak. Idén is hasonló arányokra számítanak a kártípusokat illetően.
A kárbejelentések összege esetenként eltérő, fel vannak készülve a 10 ezer forintos poggyászkártól kezdve egészen a több milliós kórházi ellátásokra
A Groupamánál tavaly a csonttörés, a koronavírusos, valamint a hányás-hasmenéses megbetegedések voltak a leggyakoribb kárbejelentések, de arra számítanak, hogy idén a járványos megbetegedések száma csökkeni fog.
A sürgős ellátásoknak gyakori, hogy akár több millió forintot is ki kell fizetnie a biztosítónak. A Groupama elárulta, náluk a legkisebb kárfizetés közé tartozott például egy 2000 forintos gyógyszerszámla. Ezzel szemben
a legnagyobb térítések 15-20 millió forintosak voltak,
például az Egyesült Államokban történt kórházi ellátások, műtétek, hazaszállítások után.
(pénzcentrum.hu nyomán)