Milliós értékű utazásra készültek.
Rémálommá vált a húsvéti utazása közel 200 embernek, miután a Hurghadába induló járat a második próbálkozásra sem szállt fel Budapestről vasárnap este.
A harmadik időpontot hétfő estére ígérték, jelenleg is arra várnak az utasok, akik attól tartanak, a pénzük is elúszik a húsvéti kikapcsolódással együtt.
Az egyik utas, Tünde mesélt a részletekről: párjával 2-3 hete döntöttek úgy, hogy részt vesznek egy egyhetes all-inclusive egyiptomi úton. Az Invia utazásközvetítőn keresztül adták le a foglalásukat, a közvetítő az ETI Magyarország utazási iroda egyik útját ajánlotta fel nekik, amely elnyerte a tetszésüket.
„Útlemondási és utasbiztosítást is kértünk”
– mondta Tünde, aki hozzátette:
indulás előtt 3 nappal még egyeztetett az utazási irodával, pozitív visszajelzést kapott,
nem volt előjele, hogy probléma lesz.
Vasárnap reggel azonban kiderült, a keresett repülő április 6. óta nem lépett be az országba, és „elfelejtették” értesíteni őket, hogy reggel nem száll fel a gépük, helyette az esti járattal fognak utazni.
Ekkor már azt is jelezték, hogy
valószínűleg az esti 8-as gép is késni fog.
Vasárnap délután Tünde és párja ismét megérkezett a reptérre. Csomagjaikat feladták, átvilágították őket, velük együtt körülbelül 180-an – közöttük 40 gyermek – várták a repülőt, amely végül nem érkezett meg.
Este fél 10 körül elkezdtek nekik ételjegyeket osztogatni, elmondásuk szerint nagyjából egy szendvicset és egy vizet tudtak belőle venni, majd éjfélkor ismét közölték, hogy nem fog megérkezni a járatuk.
„Az egyik ember annyira rosszul lett, hogy elájult”
– tette hozzá Tünde.
A csomagok egy része sérülten jött vissza, a budapesti lakosok még hazajutottak, de a vidékieknek gyorsan szállást kellett biztosítani.
Kiderült:
az előző ott nyaraló csapat nem tudott hazajönni,
őket is háromszor vitték ki a reptérre és vissza. Tünde utánakérdezett, ha kijutnak, akkor mikor tudnak majd hazajönni.
Meghökkentő választ kapott:
„Nem tudják megmondani.”
Felhívták a figyelmüket arra, ha nem jelennek meg a reptéren és a gép mégis felszáll, akkor bukják a befizetett összeget. Többen pert fontolgatnak,
úgy érzik, valamit nem mondanak el nekik az üggyel kapcsolatban.
A Ripost megkereste az utazási irodát, a légitársaságot, valamint a budapesti repülőteret, de érdemi választ nem kaptak.
A légitársaság a húsvéti ünnepekre hivatkozva nem válaszolt, valamint az utat szervező ETI Magyarország sem reagált a megkeresésre.
(ripost.hu nyomán)
(Képünk illusztráció)