Lépnek a telefonszolgáltatók: Nem nyelik le tovább az infláció költségeit

Eddig bírták.

A Vodafone Magyarország automatikus díjkorrekciót alkalmaz a lakossági, egyes flottás és kisvállalati ügyfeleinél — számolt be róla a 24.hu.

A lap szerint a másik három nagy szolgáltató is hasonló lépést tervez, az inflációkövető díjemelés tavaly került be az általános szerződési feltételek (ÁSZF) közé.

A szolgáltatók a COVID alatt hatalmas terhet vállaltak magukra, azóta pedig újabb válságok sújták őket, ezért emelték be az ÁSZF-be az automatikus inflációkövető díjkorrekciót, a hatósággal egyeztetve.

A Vodafone mellett a Telekom, a Yettel és a Digi is azt válaszolta a lapnak, hogy a módosítást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal is egyeztették. A hatóság szerint díjkorrekciós mechanizmus bevezetésekor – ÁSZF-módosítás – még azonnali hatályú felmondási joga van az előfizetőnek, de ha szerződés szerint történik az inflációkövetés és az ezzel járó díjemelés, már nincs, írja a lap.

 

Valódi Hírek