Nem is szóltak nekik erról.
Beszámoltunk róla, hogy több településen akadozhat az ellátás, ugyanis a Mol sok benzinkútnak egyáltalán nem küld üzemanyagot a százhalombattai finomító műszaki hibája miatt. Nem csupán ezt nehezményezik azonban a kutasok, hanem azt is, hogy
többen egyáltalán nem kaptak értesítést a szállítás leállításáról.
Az egyik kisebb benzinkút üzemeltetője megkérdezte a Moltól, miért nem kapott értesítést a leálásról, az állami cég illetékese a válaszában leszögezte: mindegy, hogy kapott-e értesítést, mert semmiképpen nem kap üzemanyagot. Mint megtudta: más kutak is hasonlóan jártak.
A kis benzinkút tulajdonosa elmondta: 2021 novemberében, a benzinársapka bevezetésekor azonnali hatállyal felmondta a szállítási szerződést a Mol a kisebb kutakkal, mert a hatósági árnál 100 forinttal magasabb volt akkoriban a beszerzési ár.
A Mol az új szerződést ugyan minden kúttal megkötötte 2023 áprilisáig, azonban azokban semmilyen garanciát nem vállalt a szállításokra. Ezt kockázat nélkül megtehették, ugyanis minden esetben előre ki kellett nekik fizetni a megrendelt üzemanyagokat.
„A hazai ellátásból változatlanul hiányzik 30-35 százaléknyi üzemanyag”
— mondta a kis benzinkút tulajdonosa. Hozzátette: az utóbbi időben úgy nőtt a kereslet, hogy az import eközben teljesen leállt.
A HVG megkereste a Molt, akik azt írták, hogy a lépést az ellátásbiztonság érdekében hozták. Mindemellett azonban azt is állították, hogy minden kutat időben értesítettek a szállítás leállításáról — ez azonban teljesen ellentmond a fent leírtaknak.
(hvg.hu nyomán)