Ők is meghúzzák a nadrágszíjat.
A Republic Group „RePort” elnevezésű reklámszakmai podcastja, néhány napja egy égészen különleges vendéget szólaltatott meg műsorában, melyet Márton Szabolcs, a cég kreatívigazgatója vezetett. A műsor vendége Orbán Viktor legidősebb lánya, Orbán Ráhel volt, a beszélgetést a 444.hu szemlézte.
A műsor témái többek között az alábbiak voltak:
- Mi a „sztori” szerepe a vendégélmény megteremtésében?
- Hogyan zajlik egy turisztikai vállalkozás márkaépítése?
- Milyen márkacéljai lehetnek egy vendéglátóhelynek?
- A közelmúlt és a jelen kihívásai.
- A szektort érintő elkerülhetetlen digitalizáció.
„Szia Ráhel, nagyon örülök, hogy elfogadtad a meghívást, nagyon örülök neki, hogy itt vagy, és mindig egy bemelegítő kérdéssel kezdünk: Hogy vagy? Mi van veled mostanában, honnan érkeztél? Mi az, amit csinálsz manapság?”
— kezdte el a beszélgetés felvezetését a kreatívigazgató, majd a továbbiakban a marketing szakma fortélyaira terelődött a szó.
Orbán Ráhel elmondta, cégcsoportjuk legfontosabb feladata – ahogy fogalmazott – „missziója”, az értékmentés és értékteremtés, ami abban nyilvánul meg, hogy szeretik azokat a projekteket, melyekben régi kastélyokat vagy adott esetben régi vállalatok székházait „menthetik meg”.
„Nagyon sok esetben tényleg az összeomlástól. A turai kastély esetében például szinte utolsó utáni pillanatban”
— magyarázta Orbán Ráhel.
Orbán Ráhel elmondása szerint a „megmentést” úgy éli meg, hogy azáltal, hogy ők éttermet és hotelt üzemeltetnek ebben az épültben, nagyon sok embernek adnak arra lehetőséget, hogy elmenjen és megnézze, „és átélje”.
„Ez régen egy magánkastély volt, tehát az embereknek erre nem volt alkalma. Viszont ezekkel az új tartalmakkal egy kicsit vissza tudjuk adni a közösségnek”
— jegyezte meg, hozzátéve, ő ezt érti értékmentés alatt. A turai kastély nemcsak egy vendéglátóhely, hanem egy élmény, a sztori elmesélése.
Orbán Ráhel úgy tartja, ő egy olyan személyiség, aki mindenben szereti meglátni a jót, és azt külön kihívásnak éli meg, ha valamiről mások rosszat gondolnak, és ő azt meg tudja változtatni.
„Hidegebb, ha mondhatom így, hidegebb projekteket olyan szempontból, hogy nincs ugyanaz a fajta érzelmi kötődésem, mint a családhoz, vagy akár egy vendéglátáshoz, ám azokat is nagyon élvezem, ott nagyon sokat tanulok”
— tett utalást személyes projektjeire.
Majd a műsorvezető rá is tért a lényegre, amikor felvetette: „hogyan vészelte át a cégcsoport az elmúlt éveket”, hiszen az idegenforgalom, a szállodaipar számára ezek nem voltak könnyűek. Jött a covid, „van most ugye ez a háború” meg ez a „gazdasági sztori”, ami az egész világon végigsöpör.
„Érezzük, tapasztaltuk, látjuk. Minden nap foglalkozunk mi is ezekkel a kérdésekkel”
— válaszolt Orbán Ráhel.
Hozzátette: a covid nagyon nehéz volt, bár ők sokaknál könnyebb helyzetben voltak. Viszont sajnos nem tudtak fejlődni. Nagyon nehéz volt az is, hogy azon kellett „agyalniuk”, mi lesz azokkal az emberekkel, akik náluk dolgoznak. Egyébként látja a covid jó oldalát is – hiszen ahogy már említette – igyekszik mindenben meglátni a jót.
Oroszország Ukrajna ellen indított háborúja viszont újabb nehéz helyzetet teremtett, és ez a fajta válság, amiben szerinte a legrosszabb a bizonytalanság, nem olyan, mint a gazdasági válságok, hogy jó, most két évig összehúzzák a nadrágszíjat, hanem olyan hatások érik a szakmát, mint a covidnál, azaz tehetetlenek ellene.
Orbán Ráhel bízik benne, hogy a válság kicsit helyreállítja majd a munkaerőpiacot a szakmájukban, ugyanakkor látja ő is, hogy nagyon sokan mennek mindig „egy országgal arrébb”. De – mint elmondta – róluk sem tud negatívan nyilatkozni, mert értékeli azokat a fiatalokat, akik szeretnének egy kicsit többet, és egyébként sokszor sokkal rosszabb munkát vállalnak el, mint amit itthon kell csinálniuk.
Viszont azt látja, sokan haza is jönnek, például ő is elment külföldre, aztán hazajött, és szerinte sok jót hozott haza.
„És nagyon drukkolok mindenkinek, hogy tudjon talpon maradni, mert nehéz lesz”
— jelentette ki Orbán Ráhel.