Mi a sikeres sofőr toborzás kulcsa?

Ma már nemcsak a munkavállalóknak, a munkáltatónknak sincs egyszerű dolga, hiszen most már nekik is sokkal több mindent le kell tenni az asztalra ahhoz, hogy megtalálják a megfelelő munkaerőt.

Minden szakmánál igaz ez, de a sofőr szakma az egyik olyan hiányszakma, ahol valóban nagyon oda kell figyelni már az első lépésektől, feltéve, ha sikeresen szeretnéd zárni a toborzási folyamatot. Cikkünkben azt próbáltuk körbejárni, mire figyelj oda, hogy ne veszíts tehetséges jelölteket!

Az első és legfontosabb lépés: az álláshirdetés

Mivel az első helyszín, ahol a leendő munkavállaló találkozik veled a Sofőr állás felülete lesz, ezért fontos, hogy jól legyen megírva a hirdetésed. Kerüld a semmitmondó frázisokat, az elvárások hosszan sorolását, nyugodtan légy őszinte, hiszen előbb vagy utóbb minden kiderül, egymás idejét húzni éppen ezért felesleges.

Ha sikerre szeretnéd vinni a projektet, akkor fontos, hogy hagyj elegendő időt, hogy minél többen láthassák a hirdetésed, hiszen minél többen olvassák, annál több jelentkezőből fogsz tudni válogatni.

Tégy meg mindent munkáltatóként is, hogy érdemes legyen veled szóba állni: vezess blogot, próbáld meg bemutatni, hogyan dolgoztok, hogyan becsülöd meg a munkavállalókat, ezt hívják úgynevezett employer branding-nek. Ha látják, hogy nálad jó dolgozni, többen akarnak majd bekerülni, így könnyebb lesz a dolgod.

Persze az is roppant lényeges tényező, hogy hol keresel munkaerőt, hiszen hiába hirdetsz állandóan a közösségi média felületén, ha a sofőrök többsége nem ott keresi az álláshirdetéseket, hanem például a Sofőr állás oldalán, tehát légy tájékozott az álláskeresési szokásaikat illetően is!

Amikor eljutsz az állásinterjúig

Az már a munkáltatónak is fél siker, hiszen megcsillan a remény, hogy hamarosan be tudja tölteni az üresedést, és mehet végre minden a rendes kerékvágásban. Csakhogy még itt is lehet bakit bakira halmozni.

A túlbonyolított felvételi folyamat még a leglelkesebb jelentkezőnek is a kedvét szegheti, ezért ne akarj mindent egyszerre! Hasonlóan rosszul veheti ki magát egy-egy rosszul fogalmazott kérdés is, így aztán mindenképpen ügyelj, hogy pályakezdőtől ne kérdezd meg, mi volt eddig a legnagyobb szakmai sikere.

No meg persze az sem fogja előrébb vinni a dolgot, ha faarccal ülsz és lelketlenül, ásítozva kérdezel, így neked is úgy kell viselkedni, hogy a jelentkező akarjon együtt dolgozni veled.

A végső döntés sem egyszerű

Ha azt hiszed, a végére már csak könnyebb lesz a feladat, hát nem tudunk megnyugtatni. Akad olyan, aki nagyon jól teljesít az interjúkon, de a próbaidő alatt csalódást csalódásra halmoz, és nyilván igaz ez fordítva is. Talán épp ezért jó, ha egyszerre több embert veszel fel, és a próbaidő alatt jobban megismerve őket a próbaidő lejárta előtt tudsz majd dönteni, hogy kit szeretnél megtartani, és kivel nem szeretnél együtt dolgozni a továbbiakban.

Egyik részfeladat sem egyszerű, de ha odafigyelsz, és betartod a fenti tanácsokat, akkor már sok lépéssel közelebb vagy a sikerhez.