Változáskezelés hatékonyan

Egy cég életében bármikor előfordulhatnak változások, akár egy gyárköltözés, telephelyváltás, vagy komolyabb szervezeti átalakulás képében. A változások hatékony menedzselése, a dolgozók azonnali informálása elengedhetetlen egy efféle helyzetben.

Váratlan helyzetek eredményes kezelése

Az igazán sikeres vállalatok mindig felkészültek a nem várt eseményekkel kapcsolatban is. Ennek alapja egy hatékony belső kommunikáció, mellyel irányított, célzott és mérhető információáramlás valósítható meg. A CHEQ funkciói révén mindez könnyedén megoldható. Áthidalható a vezetőség és a munkavállalók közötti távolság, elejét vehetjük a pletykáknak, vagyis megszüntethetjük a félreértések, rémhírek terjedését.

A hatékony belső kommunikáció létfontosságú a HR folyamataiban is. Jelentős terheket vehetünk le a HR osztály válláról, és ezzel energia takarítható meg értékteremtő feladatok elvégzésére.

A pandémia során még inkább felértékelődött a vállalati kommunikáció szerepe, hiszen helyszíntől függetlenül kellett megoldani az információcserét, ugyanakkor a home office munkavégzés is előtérbe került. Fontos, hogy a dolgozók elérhessék a vezetőséget, és egyszerűbbé váljon egy szabadságigénylés vagy betegség bejelentése. Másrészt a menedzsment is könnyedén kiküldhessen tájékoztatást mindenkit érintő változásokról.

Miért lényeges a belső kommunikáció a változások idején?

A következetlen, hiányos információban elvesznek a dolgozók, mely zavarodottságot, félreértéseket szül. Ez pedig rányomja a bélyegét a munkavégzésükre is. Pletykák és téves információk terjedésével lehetetlen megtalálni a helyes irányt. Rengeteg plusz időt emészt fel a folyamatos utánajárás. Ennek kiküszöbölésére nyújt megoldást a CHEQ modern digitális rendszere.

A változásokat senki sem szereti igazán, és ez különösen igaz a munkavállalókra. Egy jelentősebb átalakulást nehezebben fogadnak el, főleg, ha nem értik a miértjét, és nincsenek megfelelően informálva. Jelentős könnyebbséget jelent viszont, ha pontosan tudják, hogy mi zajlik le éppen, hogyan érinti őket, és mi a teendő ezzel kapcsolatban.

A jól informáltság emberileg is nagyon fontos, hiszen így növekedhet a dolgozói elégedettség, ezáltal pedig a cég iránti elkötelezettség is. Egy modern szemléletű, digitális megoldásokat alkalmazó környezetben hatékonyabban és eredményesebben végezhetők a napi szintű feladatok.

Digitális megoldás a belső kommunikációhoz

Az üzenetek célzása és mérhetősége még tovább segíti a vállalatok hatékony működését. A digitális felületek bárhonnan használhatók, így nem okoz gondot a több telephelyen történő munkavégzés sem. Akár tableten, akár okostelefonon, vagy épp laptopon keresztül szeretnénk üzenni, megoldható. Ez nagy segítséget jelent az azonnali tájékoztatásban, és a későbbi feladatok lebonyolításában egyaránt.

Nem csupán az üzenetváltás válik gördülékenyebbé, hanem a hivatalos dokumentumok kiküldése is egyszerűen lebonyolítható. A digitális megoldás a kulcs a hatékony kommunikációban!