A KKV szektor számára számos kiváló online megoldás található már a piacon, többek között egyszerű CRM rendszerek is. De vajon megéri-e ezeket bevezetni egy kisebb cég számára is? Milyen funkciókkal bír egy ilyen egyszerűbb program, és milyen előnyöket jelent a bevezetése egy KKV számára? Lássuk!
Számos online megoldás közül választhatunk
Ma már nem kérdés, hogy a KKV szektornak is tartania kell a lépést az online világgal. Számos cég eleve az internetre alapozva jött létre, de akik nem, azok sem tudják megkerülni az online világot. Kiváló példa erre a bérraktározás, mely teljes mértékben offline tevékenység. Ellenben ők is előszeretettel alkalmazzák az olyan kiváló raktárkezelő megoldásokat, mint a WebDepó, ami a Mav-IT.hu fejlesztése.
De a legtöbben, ha mást nem is, legalább egy online számlázót és persze valamilen e-mail rendszert biztos használnak, hogy csak párat említsünk.
És akkor ott vannak a CRM rendszerek is, melyeket még mindig nem fedezett fel magának a legtöbb KKV. Pedig számos lehetőséget tartogatnak számukra, mellyel jelentősen tudják javítani a hatékonyságukat!
Támogassa értékesítését egy profi, de egyszerű CRM rendszerrel!
Sajnos még mindig sok KKV vezető gondolja úgy, hogy a CRM rendszerek a nagyobb cégek “játékszerei”. Pedig ez közel sincs így. Találhatóak a piacon olyan költséghatékony és egyszerű CRM rendszerek, mint a Mangó névre keresztelt, melyet a Mav-IT.hu csapata fejleszt.
Egy értékesítő a nap során számos részfeladatot végez. Az úgynevezett leadeket (szálakat) folyamatos kontroll alatt kell tartania. Hol tart egy-egy tárgyalással, és mi legyen a következő lépés? Nem árt tudnia azt sem, hogy kivel miben maradtak legutóbb, vagy korábban miket beszéltek.
Ez rengeteg információt és szálat jelent egyszerre. Ezek kezelése nehézkes egy bizonyos ügyfélszám után. Épp azért hozták létre a CRM rendszereket, hogy ezeket minél gyorsabban, könnyebben és hatékonyabban lehessen kezelni, az adatokat felhasználni. Sokkal hitelesebb és szimpatikusabbá válik egy értékesítő, aki az ügyfél minden korábbi gondjára és igényére “emlékszik”, tud rájuk reflektálni.
Mit tud egy egyszerű CRM rendszer?
Ha egy értékesítő nem kezeli megfelelően a szálakat, akkor rengeteg üzletkötéstől eleshet. Nem fogja tudni, hogy hol tart, mikor kell az ügyféllel ismét beszélnie, miben maradtak korábban, mi az ügyfél fő problémája, vagy mit szeretne igazán, miket derített ki eddig, stb. Ezekre tökéletes megoldást jelent egy egyszerű CRM rendszer! Ráadásul ezzel rengeteg időt is spórolhatunk az értékesítőnknek, amit újabb ügyfelek felkeresésével tölthet.
Az alábbi funkciók mindenképp jól jönnek majd:
- Kontakt lista feltöltése
- Felelősök kezelése
- Beszélgetések naplózása
- Kontakt adatok rögzítése
- Automatikus feladatkiosztás
- Statisztikák
Egy KKV számára nem kell bevezetni egy túlbonyolított rendszert, de egy egyszerűbb megoldás meghozhatja az aranykort a cég és az értékesítő számára is!