14 milliárd forint a tét.
A fővárosi közlekedési cég 2019 februárjában indított pert az orosz metrókocsik korszerűsítéssel egybekötött felújítására 219,2 millió euróért vállalkozó Metrowagonmash (MWM) ellen.
A metrókocsikat a cég ugyanis nem felújította, hanem csak újragyártotta őket, kevésbé jó minőségben. Az utasok bár hiába vártak a felújított kocsikra, nem azt kapták, és akkorára dagadt a botrány, hogy a BKK kénytelen volt pert indítani az orosz cég ellen.
A Népszava járt most utána, hogy hogy áll a több mint három éve indított per, és arra jutottak, hogy még az előtt leállt a per, hogy elkezdődött volna. A Fővárosi Törvényszék szerint a hivatalos ok, hogy nem állapítható meg a szabályszerű kézbesítés megtörténte, ezért a keresetlevelet újra kézbesíteni kell.
A per lefolyása a fővárosnak lenne nagyon fontos, hiszen a a BKK így is hatalmas forráshiányokkal küzd, az idén pedig
21 milliárd forinttal
többe kerül a közösségi közlekedés működtetése, a visszakövetelt kötbér 14 milliárd forint. A főváros kért is 14 milliárd forintos állami támogatást, de a kormány válaszra sem méltatta őket.
A tárgyalást csak a keresetlevél kézbesítése után, az alperes írásbeli ellenkérelmétől függően lehet tartani, amihez szükség lenne a szabályszerű kézbesítésre, az oroszok viszont egyszerűen át sem veszik az iratokat. Erre a folyamatra nincs ráhatása a magyar bíróságnak, az Igazságügyi Minisztérium ugyanakkor tudna tenni az ügy érdekében.
A Népszava kereste a tárcát az üggyel kapcsolatban, de kérdéseikre, melyekben azt firtatták, hogy mit tettek eddig a periratok sikeres kézbesítése, a per elindíthatósága érdekében,
nem kaptak választ.
(via nepszava.hu)