FRISS: Évi 30 millió forintért keres tapsolókat a fideszes propagandamédia

Hasít az agymosás.

A közpénzből működő Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) közönség biztosítására írt ki tendert a közelmúltban. Az éves szinten 130 milliárd forintból gazdálkodó közmédia alkalmanként akár 200 „tapsolót” is kérhet a nyertes cégtől.

Az MTVA a közönség tagjainak életkorát és nemét is meghatározhatja. A keretszerződés 12 hónapra szól majd.

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) közbeszerzési eljárásban keres szolgáltatót a tevékenysége során felmerülő közönségszervezéshez.

A keretszerződés összege nettó 30 000 000 forint, amely 70%-ának lehívására vállal kötelezettséget az MTVA.

Az összeget és a mennyiséget az elmúlt egy év tapasztalatai alapján becsülték meg.

Az ekr.gov.hu oldalon közzétett felhívás szövege szerint a szolgáltatást jellemzően a Budapest, Kunigunda útja 64. szám alatti székhelyén működő stúdiókban vennék igénybe, de más külső helyszínek is előfordulhatnak.

„A közönség feladata az MTVA gyártásában készülő műsorokban való úgynevezett »tapsoló« feladatok ellátása lesz”

— jelentették ki a leírásban.

Az MTVA „egyes esetekben elvárja, hogy a közönség tagjai az általa biztosított ruházatban, általa biztosított eszközöket használva legyenek jelen a helyszínen. Ebben az esetben a ruházatot Ajánlatkérő, Megrendelő biztosítja és ezen elvárását az adott igény megküldésekor jelzi”.

A nyertes feladata lesz tehát:

  • a megrendelő által jelzett létszámban történő közönség, határidőre történő biztosítása;
  • a megrendelő adott produkcióval kapcsolatos utasításainak, igény megküldésének (pl. korosztály, nemi megosztás) megfelelő feladatellátás;
  • a közönség felkészítése az adott produkció, felvételre;
  • a közönség koordinálása, irányítása;
  • a közönség tagjainak pontos, diszpozíció szerinti érkezésének biztosítása;
  • az érkezéskor regisztráció lebonyolítása;
  • a közönség tagjai névsorának leadása a meghatározott időre;
  • a közönség részére kialakított tartózkodók ellenőrzése, az esetleges műszaki problémák jelzése Megrendelő felé;
  • a közönség tevékenységét érintő és/vagy abból adódó Megrendelő és/vagy harmadik féltől érkező panaszok, panaszos esetek kivizsgálása, arról Megrendelő tájékoztatása;
  • külső helyszínen megvalósuló felvételek esetén a közönség helyszínre jutásának koordinálása,
  • a közönség tagjainak munkavédelmi oktatása;
  • a vonatkozó munkajogi jogszabályok és munkavédelmi, biztonsági előírások betartása;
  • a közönség tagjainak díjazása és azok után a vonatkozó összes adó(k), járulék(ok) megfizetése; a közönség tagjainak MTVA Gyártóbázisára vagy Budapest közigazgatási határán belüli helyszínre szállítása (oda-vissza). Magyarországi, Budapesten kívüli forgatási helyszín esetén a közönség helyszínre történő szállítása Ajánlatkérő, Megrendelő feladata, MTVA Gyártóbázisáról vagy előzetesen egyeztetett Budapest közigazgatási határán belül található helyszínről történő indulással és visszaérkezéssel.

A keretszerződést a legolcsóbb árajánlatot adó cég nyeri majd el, amennyiben minden feltételnek megfelel. Az MTVA ugyanakkor felhívja a gazdasági szereplők figyelmét, hogy az eljárást eredménytelenné nyilváníthatja, ha valamely meghatározott, ellenőrzési körén kívül eső, bizonytalan jövőbeli esemény az ajánlattételi, illetve részvételi határidő lejártát követően következik be. Az eljárásban való részvétel ajánlati biztosíték adásához kötött, amelynek összege 500 ezer forint.

Bár a fizetett közönség bevett gyakorlat a tévés műsorokban, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) közpénzből működik. Az idei évi költségvetéséről a Magyar Közlöny 2021. december 8-i számában adtak tájékoztatást. Eszerint az Országgyűlés az alap kiadási és bevételi főösszegét is valamivel

több mint 130 milliárd forintban határozta meg.

A Závecz Research által 2021-ben készített nagymintás, 5000 fős reprezentatív közvélemény-kutatása szerint továbbra is a televízióból tájékozódik a magyar lakosság legnagyobb része, önbevallás alapján a televíziók közül az RTL Klub hírműsorait nézik a legtöbben, a második legnépszerűbb pedig a TV2. A válaszadók kevesebb, mint a fele (46 százalék) pedig legalább heti egyszer nézi a Magyar Televízió hírműsorait is.

(atlatszo.hu)

Valódi Hírek