Palkovics Lászlónak annyira kell az EU-s pénz, hogy már a németeknek puncsol

Jóban kell lenni velük.

A stabil német-magyar gazdasági kapcsolatok elengedhetetlenek a magyar ipar fejlődéséhez

— jelentette ki Palkovics László Stuttgartban a Technológiai és Ipari Minisztérium az MTI-hez vasárnap eljuttatott közlése szerint. Ebben megemlítették, hogy a német tartományok közül a stuttgarti székhelyű Baden-Württemberg a kereskedelmi forgalmat tekintve a második legfontosabb partner és a harmadik legnagyobb befektető Magyarországon.

Német ipari vezetők meghívására, elsőként mondott búcsúbeszédet a magyar-baden-württembergi gazdasági vegyes bizottság társelnöki posztját is betöltő tárcavezető a nemrég elhunyt Horváth Péter közgazdászprofesszor emlékére rendezett szombati vacsorán Stuttgartban.

Az eseményen számos német nagyvállalat vezetője, a Horváth AG mellett többek közt a Robert Bosch GmbH, a Henkel AG, és a Kärcher vezetői, Stuttgart polgármestere, valamint több vezető német egyetem képviselői is részt vettek.

A tárca tájékoztatása szerint a miniszter beszédében kiemelte, „ma már nem képzelhető el úgy egy hosszú távon is eredményes vállalatvezetés, hogy annak gyakorlatában ne köszönnének vissza azok az iránymutatások, amelyeket elsők között Horváth professzor úr fogalmazott meg„.

Palkovics hangsúlyozta, az erős kétoldalú gazdasági kapcsolatok, azon belül a gépjárműipar és a kutatás-fejlesztési együttműködési lehetőségek kiaknázása

kiemelten fontos a magyar gazdaság fejlődése szempontjából.

Az autóiparral kapcsolatban felidézte, hogy az Európai Unió Környezetvédelmi Tanácsának döntése alapján a szintetikus üzemanyagoknak köszönhetően 2035-től nem szükségszerű kivezetni a belsőégésű motorokat. Szerinte mindez nagy eredmény, hiszen ennek köszönhetően

sikerül „megvédeni” a környezetszennyező belsőégésű motorokat,

amelyekre a magyar és a német autóipar épül. Az autóipar éves kibocsátása megfelel a GDP 25 százalékának — tette hozzá.

Az autopro.hu autóipari szaklap rátalált egy ezzel kapcsolatos vizsgálatra, amely megcáfolja Palkovics szavait. Ez alapján a szintetikus üzemanyagok alig kevésbé szennyezők, mint a többi üzemanyag, így nem lehet alternatívája az elektromos hajtásnak.

(MTI korrigálva/autopro.hu)