Több útépítési beruházást is visszavontak Magyarországon.
Nyílt tenderek visszavonását tette közzé a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési értesítőben — vette észre a Napi.hu.
A visszavont projektek között az első a szamossályi új Szamos-híd előkészítése, amely gyakorlatilag a tervezést jelenti. Ez lett a sorsa az M1-es autópálya M0 és Bicske-Nyugat csomópont közötti 2×3 sávra bővítésének is.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón még úgy nyilatkozott, hogy az M1-es háromsávosításának leállítása nem tartozik azok közé a kormányzati nagyberuházások közé, amit leállítanak, hiszen erre uniós pénzek is érkeznek.
Palkovics László akkori innovációs és technológiai miniszter négy éve jelentette be, hogy háromsávos lesz a legnagyobb forgalmú magyar autópálya. Akkor azt mondta, az M1-es Magyarország legterheltebb autópályája, hiszen az országon átmenő forgalom az osztrák határ és Budapest között lényegében ezen az egyetlen úton bonyolódik le, tervezésekor pedig nem számítottak ennyi, az Európai Unióba tartó járműre.
„Most már a tűréshatáron van a forgalom, lényegesen több járművet már nem tudunk fogadni rajta”
— fejtette ki.
Az autóutak közül nem épül meg
- az M76-os autóút Fenékpuszta és Zalaegerszeg közötti szakasza.
- Ehhez kapcsolóan elmarad a keszthelyi 2×2 sávos főúti bekötése is az útszakaszba,
- továbbá a Balatoni Bringakör keszthelyi szakaszán a kerékpárforgalmi létesítmények fejlesztése.
A Balatoni Bringakört abból a szempontból is érinti a kormányzati takarékosság, hogy visszavonták a Tihany–Balatonalmádi közötti szakasz építését is.
(Kiemelt kép: MTI/Krizsán Csaba)