Ezt nem teszi zsebre Nagy Márton.
A kormánypárti Magyar Nemzet reggeli hírei közt arról számolt be, hogy az utasok tömegesen mondják le a Ryanairnél a magyar kormány extraprofitadója miatt visszamenőleg is megemelt jegyárakat. A lap szerint a már kifizetett júliusi jegyek 60 százalékát a csütörtöki határidőig az utasok lemondták, azaz inkább visszakérték az eredeti árat. Az nem derült ki, hogy információik honnan erednek.
A 444.hu megkereste a Ryanairt, a cég szóvivője írásban azt válaszolta, hogy
„a Magyar Nemzet állításai hamisak, és egyértelműen kitalációk”.
A cég szerint az utasaiknak csak kevesebb mint 3 százaléka mondta le a járatát, és kapott teljes visszatérítést. Majd úgy folytatták, – amiből adtak már ízelítőt a héten, amikor is Michael O’Leary egy interjúban ötször nevezte idiótának Nagy Márton minisztert -, hogy az utasok
„több mint 97 százaléka döntött úgy, hogy kifizetik Nagy miniszter hamis és idióta »extraprofit« adjegyárakóját”.
Véleményük szerint Nagy Mártonnak „bocsánatot kéne kérnie azoktól a magyar családoktól, akik az idióta adórabló törvény miatt magasabb árakat fognak fizetni”.
Gulyás Gergely miniszter a mai kormányinfó azt mondta, hogy ahol van versenytársa a Ryanairnek, ott érdemes azt választani. Gulyás szerint a Ryanair vezére „kocsmai stílusban” kommunikál a kormánnyal, és feltehetően az utasokkal is.
A cég ellen fogyasztóvédelmi eljárás indult, mert a már megvásárolt jegyek egy részére is áthárítják az adót. Gulyás szerint a vizsgálat lezárulásáig nincs szükség más intézkedésre.
(via, 444.hu)
Kapcsolódó: