Megszólalt a Főtáv a nagy botrányt kavart ügyben.
Vasárnap beszámoltunk róla, hogy Németh Szilárd a főpolgármestert kezdte el hibáztatni azért, mert két csepeli panelház lakói százezer forintos rezsiszámlát kaptak. Időközben kiderült, hogy a ház ügyeit kezelő lakószövetkezet egyik, időközben elbocsátott alkalmazottja hibázott, ugyanis figyelmetlenségből téves adatokat adott meg a költségeket beszedő Főtávnak.
A rezsibiztos Karácsony Gergelyt okoló bejegyzését követően elárasztották a rezsibiztos oldalát a kommentelők, akik felhívták a figyelmet, hogy nem a városvezető állítja ki a számlákat. A főpolgármester sem hagyta szó nélkül az esetet, és megerősítette, nem utasította a Főtávot a nagy összegű számlák kiküldésére.
A közműcég kedden közleményt adott ki, amelyben leírták, hogy a következő napokban a lakásszövetkezettel
egyeztetnek a hiba kijavítása érdekében, hogy a lakóknak ne kelljen kifizetnie a hibás adatok alapján kiállított csekkeket.
Megjegyezték, mindig a hatályos jogszabályok alapján járnak el, és a lakóközösség képviselője alapján rögzített információk alapján állapították meg a tartozás összegét.
„A hibás adatszolgáltatás a részszámlás díjfizetők használati melegvíz-készítési célú hőszolgáltatás elszámolása kapcsán lépett fel, amelyet a felhasználói közösségen belüli téves költségosztás okozott” — írták. Megjegyezték, az érintett időszakban jelentősen módosult a társasházak esetében a díjelosztási arány, és
a figyelmeztetés ellenére hibás adatokat vitt fel a képviselő az online rendszerbe.
A vállalat ezt követően telefonon is megkereste az ügyfeleket, akiket tájékoztatni próbáltak a nagy összegű számláról, azonban elmondásuk alapján általában nem jártak sikerrel.
(Telex nyomán)