Mit jelent a CRM fogalma, és hogyan hasznosíthatjuk?

Ebben a bejegyzésben nemcsak a CRM fogalma az, amit tisztázni fogunk, hanem a segítségével realizálható lehetőségekről is bőven ejtünk szót. Részleteiben tárgyaljuk azt, hogy egy vállalkozás életében milyen hasznot jelenthet a CRM.

Manapság egyre fontosabb, hogy akár KKV szinten is tisztában legyenek a cégek azzal, mekkora hasznot jelenthet a CRM rendelkezésre állása. Bízunk benne, hogy a cikk segítséget jelent ebben a kérdésben.

Szóval, mit is jelent pontosan a CRM fogalma?

Fontos tudni a CRM fogalma kapcsán, hogy egy rövidítésből ered. Vagyis, amikor például a MiniCRM kapcsán a CRM jelentése merül fel kérdésként, akkor az angol Customer Relationship Management kifejezésre érdemes gondolni.

Ennek a rövidítése ugyanis maga a CRM. Hogyha a magyar megfelelőt keressük, akkor talán az ügyfélkapcsolat-kezelés az, aminek a használata általános. Persze ez megér egy bővebb kifejtést.

Az ügyfélkapcsolatok kezelésénél az ügyfeleket érintő folyamat- és adatkezelésről beszélhetünk. Ezek ugyebár egyaránt hozzá tudnak járulni az új ügyfelek szerzéséhez, illetve a meglévő ügyfelek kiszolgálásához.

Miként hasznosulhat a CRM egy vállalkozás életében?

Meglehetősen sokféle módon, ugyanakkor akad három kiemelt terület, amelyeket érdemes mindenképpen kiemelni. Ezek közül az egyik a jobb ügyfélkiszolgálás. Fejlett CRM rendszert használva rendszerint javul a kiszolgálás minősége, ami elégedettebb vevőket eredményez.

Legyünk őszinték, az ügyfél-elégedettség növelése nem éppen elhanyagolható szempont egyetlen cég életében sem. Pontosan emiatt számít egyfajta pozitív öngerjesztő folyamatnak az, ami a CRM segítségével elindulhat.

Hiszen a fentieken keresztül az eladások, az árbevétel és a profit folyamatos növelése majdhogynem magától értetődő. Ezek fényében valóban azt lehet mondani, hogy a CRM hozzáadott értéket jelent a cég életében.

A vállalkozások működésének mely területeit segítheti a CRM rendelkezésre állása?

Mindenekelőtt a marketing és értékesítés területét érdemes kiemelni, amelyeknél viszonylag gyorsan eredményezhet szintlépést a CRM bevezetése. De ugyanezt lehet elmondani az ügyfélszolgálat és call center területekről, ahol a folyamatok racionalizálása valós lehetőség CRM segítségével.

A legjobb, hogy mindez cégmérettől függetlenül is elérhető lehetőségnek számít. Köszönhetően ugyanis a folyamatos fejlesztéseknek és az egyre kedvezőbb kínálatnak, ma már egy KKV számára is elérhető opció a CRM használata.

Persze a CRM bevezetések tapasztalatai egy fontos tanulságra azért rávilágítanak. Kizárólag olyan folyamatokat érdemes ugyanis támogatni CRM rendszerrel egy KKV működését tekintve, ahol mérhető módon lehet árbevétel vagy ügyfélszám-növekedést generálni.