Ennyi hirdetési pénz ment el plakátokra, tévéreklámokra, újsághirdetésekre és rádiószpotokra.
Márciusban a kiadói kedvezményekkel nem csökkentett, listaáras reklámköltés alapján a Miniszterelnökség majdnem 3 milliárd forintért hirdette a kormány által „gyermekvédelminek” nevezett népszavazást, január óta pedig
összesen több mint 5 milliárdot költött
az április 3-án érvénytelenül zárult referendum népszerűsítésére – írta a Napi.hu.
A Kantar Media elemzése csak a hagyományos médiafelületeket vette figyelembe, vagyis a nyomtatott sajtót, a televíziós reklámokat, a rádiót és a közterületi plakátokat. A közösségi médiát viszont nem.
A Miniszterelnökség televíziós kampányt csak márciusban folytatott, de már egy hónap alatt sikerült 833 millió forintot elköltenie népszavazási reklámszpotokra. A közterületi plakátok után a napilapokban vásárolták a legtöbb megjelenést,
több mint 1,8 milliárdot adtak ki ezekért a hirdetésekért.
Nem túl meglepő módon a folyóiratokba mehetett a legkevesebb pénz, január óta mindössze 248 milliót fordítottak arra, hogy ezen a felületen népszerűsítsék a referendumot.