Nincs is annál bosszantóbb érzés, mint amikor a nyaralás helyszínére vagy onnan hazaérkezve konstatáljuk, hogy a bőröndünk megsérült.
Sokszor ilyen esetben nem egyértelmű az, hogy milyen lehetőségeink vannak a légitársasággal szemben.
Megelőzhető a rongálás?
Akár egy eltört kerékről, vagy egy nagy horpadásról beszélünk, a bőröndök jellemzően igen költséges eszközök. Arról nem is beszélve, hogy rengeteg személyes, néhány esetben értékes holmit is tárolunk bennük utazás során.
A légitársaságok sűrű járatai miatt a rakodást végző alkalmazottak jellemzően rendkívül gyors tempót kénytelenek tartani. Így sajnos a poggyászokat nem kímélve, “ahogy esik, úgy puffan” alapon pakolják. Ennek eredményeképpen nemcsak a bőrönd tartalma sérülhet, hanem maga a felülete is.
Emellett sajnos a reptéri lopások sem ritkák, amely ellen azonban némi elővigyázatossággal védekezhetünk. A rongálásra pedig egy erős, tartós bőrönd nyújthat megoldást.
Annak érdekében, hogy a károkat megelőzzük, érdemes poggyászunkat fóliáztatni. Ezt megtehetjük a repülőtéren, vagy költséghatékonyan akár otthon is, egy csomag fólia segítségével.
Szerezz be strapabíró bőröndöt a Holidayshop.hu webáruházból, amely ellenáll a repülőtéri rakodáskor történő sérüléseknek!
Nyújtsunk be panaszt!
Ha minden elővigyázatosság ellenére a poggyász sérülten gurul be a futószalagra átvételkor, nem érdemes annyiban hagyni a dolgot. Mielőtt kilépnél a repülőtérről, keresd fel az úgynevezett “Baggage claim” vagy az elveszett és megtalált bőröndök pultját.
Itt mindenképpen foglalják jegyzőkönyvbe a történteket, amit felhasználhatsz a légitársaságnál a kártérítési eljárás során. A beszállókártyát és a csomagcímkét feltétlenül tartsd meg, emellett a bőröndöt számláját is, hogy garantáltan az értékének az összegét térítsék meg számodra!
Kártérítési eljárás
A vakációból hazaérve 8 napon belül keresd fel a légitársaságot, és nyújts be kárigényt a megrongált bőrönd miatt! Ne felejtsd el csatolni az összes számlát, címkét, beszállókártyát és bizonylatot, valamint fotókat is a poggyászod állapotáról!
A kártérítési eljárás során több forgatókönyv is lehet aszerint, hogy hogyan kezelik az ügyet. Az egyik lehetőség alapján a légitársaság felajánlja, hogy utólag megtéríti a bőrönd javítási költségeit. Ha a poggyász nincs olyan állapotban, hogy javítani lehessen, az erről készült igazolással visszatérhetsz a légitársaság ügyfélszolgálatához.
Ilyenkor lehet szükség a bőröndöd megvásárlása során kapott számlára, amely alapján kérheted a teljes összeg megtérítését.
Fontos tanulság, hogy a légitársaságok csak indokolt esetben, minden dokumentációt biztosítva fizetik meg a keletkezett kár költségét. Érdemes határozottnak lenni, és kiállni a költségtérítés opciója mellett az esetlegesen felajánlott voucher helyett.
A Holidayshop.hu webáruház kiváló minőségű és stílusos bőröndjei jó útitársnak bizonyulnak minden repüléshez.