Úgy számolnak, 15 év alatt megtérül a vételár.
Beszámoltunk róla, hogy Orbán Viktor múlt héten, még szerbiai tartózkodása során jelentette be, hogy a magyar kormánynak az a szándéka, hogy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéret visszavásárolja, és ez bármelyik pillanatban megtörténhet.
A miniszterelnök szerint ugyanis az a helyes, ha az egyetlen „igazán komoly repülőterünk” magyar kézben van, és elmondása szerint a gazdaság elég erős ahhoz, hogy ezt meg is tudják tenni, a vásárlás pedig bármelyik pillanatban lezárulhat.
A Bloomberg gazdasági lap korábban arról írt, a magyar kormány 4 milliárd eurót, vagyis körülbelül 1500 milliárd forintot ajánlott a Budapest Airport irányításáért.
A 24.hu szerda reggel megjelent cikkében ugyanakkor már azt állítja, a kormány a jelek szerint mindenáron meg akarja venni a ferihegyi repülőteret,
akár abban az esetben is, ha a magánbefektetők kihátrálnak a vásárlásból.
A lap számításai szerint ez ahhoz fogható összeg, amennyi támogatást kap Magyarország Brüsszelből egy évben fejlesztésekre, felzárkóztatásra.
A kormány mellett a lehetséges befektetők továbbra is a nemzeti olajvállalat, a Mol Nyrt., valamint a vagyonát egy év alatt 50 milliárd forinttal gyarapítani tudó Jellinek Dániel központi cége, az Indotek Zrt.
A 24.hu információi szerint egyelőre nincs arról szó, hogy a magánbefektetők kihátráltak az ügyletből, ám nem világos, hogy milyen mértékig vennének részt benne, ugyanis még „nem alakították ki a belső arányokat”.
Az viszont már az első pillanattól biztos volt, hogy a magyar állam többségi, tehát legalább 51 százalékos tulajdonrészt akar megszerezni, de nincs kizárva, hogy végül ennél is többet vesz meg.
A jelenlegi állás szerint pedig az árajánlat megvan, az ugyanakkor
még nem egyértelmű, hogy a 4,44 milliárd eurós vételár teljes egészében a költségvetését terheli, vagy egy részét az Indotek–Mol páros állja.
A 24.hu szerint a magyar ajánlattevők azzal számolnak, hogy 2023-ra visszaáll a légiforgalom a járvány előtti szintre, így
Ugyanakkor szakértők szerint ez ambiciózus tervnek tűnik, tekintve, hogy rengeteg fejlesztésre, beruházásra is szükség lesz, a növekvő forgalom kiszolgálásához például új terminálra, de emellett új parkolóra, szállodákra és cargofejlesztésre is költeni kell.
(24.hu nyomán)