Nem így tervezték.
A tervek szerint
november 28-án adják át az utasforgalomnak a Szeged és Hódmezővásárhely közti tram-traint,
azaz magyar nyersfordításban a „vasútvillamost„. A Lázár János volt kancelláriaminiszter által felügyelt nagyberuházás során a békéscsabai vasútvonal pályáját felújították, valamint Hódmezővásárhelyen új villamospályát építettek ki.
Az eredeti tervek szerint a menetidőt 30-35 percre tervezték, ehhez képest azonban a próbamenetet követően
49 perces utazási időt állapítottak meg a két végállomás között.
A két város közötti távolságot bizonyos buszjáratok mindössze 32 perc alatt teszik meg, így időben kedvezőtlenebb lesz az új közlekedési kapcsolat a buszozáshoz képest.
A portál szerint Lázár korábban azzal érvelt, hogy a két település belvárosa közti út lesz majd félórás, de ez az indok sem állja meg a helyét, mert így is 8 perccel hosszabb idő telik el a városközpontokat összekötő út során. Így tehát nem jelent időmegtakarítást a buszozáshoz képest.
További érdekesség, hogy egyelőre nem érkezett meg minden jármű a járművek gyártójától, a Stadlertől, így
az átadás után egyelőre csak óránként fog járni a tram-train.
A tervek szerint jövő nyártól azonban már 10-15 perces követési időközzel számolnak az illetékesek.
(Szegeder nyomán)