Betervezett marketingköltség volt.
Korábban mi is megírtuk, hogy az Orbán Ráhel egyik bizalmasa, Guller Zoltán által vezetett Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) egyik kiadványa/magazinja, a Csodás Magyarország szponzorálta azokat a közösségi médiában bejegyzéseket, amelyekben magyar celebek az április 24-i terasznyitást reklámozták.
Így többek között Király Linda, Dobó Kata és Annoni (Debreczeni) Zita is hasonló témájú és hashtagekkel (#csodasmagyarorszag #reklam #hianyoztatok) ellátott bejegyzéseket feltöltött az Instagram-oldalára.
Az üggyel kapcsolatban Vadai Ágnes írásbeli választ igénylő kérdést nyújtott be Orbán Viktornak, azért, hogy megtudja:
1. A Magyar Turisztikai Ügynökség mekkora összeget fordított a celebek nyitási szponzorálására?
2. Pontosan kik és mennyi pénzt kaptak az Instagram posztokért?
A DK politikusának kérdésére Rogán Antal miniszter megbízásából Dömötör Csaba válaszolt Orbán Viktor helyett.
Az államtitkár válaszában ugyanakkor
a szponzorálás részleteiről semmit nem árult el.
Azt viszont megerősítette, hogy a kormány az MTÜ közreműködésével igyekszik minden lehetséges módon támogatni a járvány sújtotta turisztikai-vendéglátó ágazatot.
„Ennek érdekében az MTÜ forgalomélénkítő kommunikációs kampányt indított, amelyben természetesen a vendéglátóhelyek teraszainak megnyitása is helyet kapott.
Ennek során közismert emberek a közösségimédia-felületeken elhelyezett bejegyzéseikben arra hívták fel a figyelmet, hogy a terasznyitással hosszú idő után végre visszakaphattuk a normális életünk egy újabb részét.
Az ismert emberek üzenetei az üzleti tervekben előzetesen betervezett marketingköltségek terhére, a korábban
megkötött keretszerződés alapján megvalósított tavaszi újraindítási kampány részeként jelentek meg”
– írta Dömötör Csaba.
(24.hu nyomán)
(Kiemelt kép: civilhetes.net)