Azt állítják, csak egy 50 méter hosszú autós aluljárót terveznek.
„Mai kacsa: titkos alagút épül a Puskásban” – így reagált nem sokkal ezelőtt a Puskás Aréna arra, a Stummer János, nemzetbiztonsági elnök által kedden megszellőztetett hírre, hogy két milliárd forintból titkosítva akarnak Orbán Viktor számára saját alagutat építeni a Puskás Stadionba.
Stummer elmondta, a kormány a bizottságon keresztül szerette volna titkosítani a beruházást, a bizottság elnökeként, azonban ő ezt nem hagyta jóvá.
A Puskás Aréna közlése szerint viszont úgy kaptak engedélyt, hogy fél év után felül kell vizsgálni: jól működő közlekedési megoldás-e, hogy a hazai és külföldi védett személyeket a rendes közönség forgalmának időnkénti akadályoztatásával, várakoztatásával szállítják az Arénába.
A felülvizsgálat eredménye az Aréna szerint az, hogy „jobb megoldás lenne, ha a védett személyek, kiemelt vendégek, előadók autós közlekedési útvonala nem keresztezné a több tízezres közönség gyalogos útvonalát, célszerű e közlekedési utakat fizikailag elkülöníteni”.
„A tervezett megoldás egy mindösszesen 50 méter hosszú autós aluljáró” – írták.
Állításuk szerint ahhoz, hogy a rövid aluljárót nemzetbiztonságilag kockázatmentesen lehessen megépíteni, hogy a közönség és a védett személyek biztonsága érdekében semmilyen információ – speciális menekülési lehetőségek, térfigyelők pozíciója, stb. – ne kerüljön illetéktelen kezekbe, az Országgyűlés Nemzetbiztonsági Bizottsága jóváhagyta, hogy a tervezési és kivitelezési munkák egy nemzetbiztonságilag minősített, meghívásos, többszereplős versenyeztetés keretében legyenek pályáztatva.
Stummer János állításait később a hvg-nek is pontosította, mondván: habár a videójában kifejezetten Orbánnak épített alagútról beszélt, az alagút a védett személyek ki-és beléptetésére szolgálna, ami azt jelenti, hogy a védett személyek ezen keresztül mennének a stadionba és jönnének el onnan, megkerülve az embertömeget.
A költségekről a pályáztatás után az építtető köteles beszámolni a Parlament Nemzetbiztonsági Bizottságának.
Mai kacsa: titkos alagút épül a Puskásban…
Ehhez képest a tények:
A Puskás Aréna úgy kapott engedélyt, hogy fél év…
Posted by Puskás Aréna on Tuesday, 23 February 2021