Újabb járatritkítások jöhetnek.
Mager Andrea tárca nélküli miniszter kedden a MÁV alá rendelte a Volánbuszt, amelyet eddig ő maga felügyelt közvetlenül. Mostantól a vasút gyakorolja a busztársaság tulajdonosi jogait.
A miniszter az MTI-nek úgy nyilatkozott: július 15-től átkerülnek a tulajdonosi jogok a MÁV-hoz.
A minisztérium szerint erre a változtatásra azért volt szükség, hogy az állami tulajdonú közlekedési társaságok
„összehangoltan, egységesen működhessenek.”
(Értsd: újabb járatokat szüntetnek meg, a párhuzamosságokra hivatkozva).
A miniszter szerint a társaságok önállósága, szakmai irányítása, a társaságok által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.
A MÁV és a Volán egyesítésének már sokadszor esett neki a kormány. Az összevonás terve nem sokkal a 2010-es kormányváltás után már felbukkant.
Utoljára tavaly decemberben szivárgott ki egy ötlet a két cég összevonására, akkor az Innovációs és Technológiai Minisztérium alá tették volna a MÁV-ból és a Volánból összegyúrt holdingot.
A tegnapi rendelet nyilvánosságra kerülése után a Volánbusz vezérigazgatója bejelentette lemondását.
Dávid Ilona azt írta:
„A rám bízott feladat teljesítése után távozom a Volánbusz Zrt. éléről. 2018 augusztusában a Volán-társaságok újjászervezésére kértek fel, ami a 2019. október 1-jén létrejött integrációval és az azóta eltelt időszakban véghez vitt fejlesztésekkel megvalósult.
Az országos vállalat működése hatékonyabbá, átláthatóbbá, eredményesebbé vált, a szolgáltatás színvonala folyamatosan emelkedett.”
Legutóbb néhány hete írtunk róla, hogy a Volánbusz július 1-jétől rengeteg járatot megszüntetett, hogy a vasúti közlekedés felé tereljék az embereket:
Rengeteg Volánbusz-járatot szüntetnek meg július 1-től, hogy inkább vonattal utazzanak az emberek
.