Keleti „barátaink” finanszírozzák a Budapest-Belgrád vasútvonal gigantikus költségeit.
Megkezdődhet a beruházás a Budapest-Belgrád vasútvonalon, miután aláírták a hitelszerződést a kínai Eximbankkal – jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter.
„Magyarország számára előnyös és biztonságos hitelszerződés született a Budapest-Belgrád vasútvonal létrehozására Magyarország és Kína között”
– hazudta Varga pénteken, miután aláírta a beruházás elindulásához szükséges hitelmegállapodást.
A megállapodás szerint a fejlesztés 85 százalékát hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból finanszírozza a magyar állam.
A vasútvonal megépítésére gigantikus összeget,
700 milliárd forintot
szántak, ehhez kaptak Varga szerint nagyon kedvező hitelt.
Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes április elején nyújtott be törvényjavaslatot arra, hogy 10 évre titkosítsák a szerződéseket a vasútvonal kapcsán.
Az ellenzék tiltakozott a beruházás ellen a járványhelyzetre hivatkozva, de a kormány azzal védekezett, hogy éppen a gazdasági helyzet miatt fontos a vasútvonal, amely a számítások szerint
2400 év
alatt térülhet meg.
(MTI korrigálva)