Még többet kaszálnak Orbánék az adóbevételeken.
Egyes dohánytermékek ára 30 forinttal, míg a finomra vágott fogyasztási dohánytermékek ára 50-80 forinttal lett drágább március 5-től a trafikokban – szúrta ki a Pénzcentrum.hu a NAV oldalán a módosítást.
Az áremelkedés olyan népszerűbb márkákat érint – többek között -, mint a Multifilter, Marlboro, Philip Morris, vagy a Chesterfield.
A NAV oldalán megjelent tájékoztató szerint március 5-től 65 dohánytermék ára emelkedett. A szálas, dobozos cigaretták egyes márkák esetében 30 forinttal, míg a vágott dohány 30 grammos csomagjai 50 forinttal, 50 grammos csomagjai 80 forinttal lesznek drágábbak. Néhány szivarkának is nőtt az ára.
A mostani emelés a 2019. július elsejéhez képest, a PMI termékeire vonatkozóan azt jelenti, hogy a dobozos cigik ára 90 forinttal emelkedett, ez összességében nagyjából 6-7 százalékos áremelést jelent.
Míg a vágott dohány ára mintegy 200-320 forinttal emelkedett tavaly március óta, ami átlagosan 16 százalékos növekményt jelent a fogyasztói árban.