Az úthasználati díjakból 1400 milliárd folyt be a költségvetésbe az elmút öt évben.
Ebben az öt évben 75 millió e-matricát vettek személyautósok 360 milliárd forint értékben, ennek mintegy 43 százalékát, vagyis nagyjából 32 millió darabot külföldiek vásárolták, és az összegnek mintegy 33 százalékát, 119 milliárd forintot ők is fizették.
52 millió heti matrica ment el, amelynek több mint felét vásárolták külföldiek.
A 3,5 tonnánál nehezebb teherautók 1010 milliárd forintért használták az utakat,
ennek több mint fele, 513 milliárd forint származott külföldi fuvarozóktól.
A személygépkocsik esetében évente 300-350 millió ellenőrzést hajtott végre a Nemzeti Útdíjfizetési Zrt., ennek eredményeképpen 700-750 ezer pótdíjas eljárást folytattak le, ami mondjuk a 2017-ben eladott 14 millió eladott e-matricához viszonyítva nem mondható soknak.
Kép: MTI/Krizsán Csaba
Bartal Tamás, az útdíjszedő vezetője azt mondja, jó döntés volt a 60 perces szabály bevezetése – ha egy autós úgy hajt fel a fizetős útra, – akár tévedésből -, hogy nem vett matricát, egy órája van a pótlásra.
A januárban bevezetett türelmi intézkedés rendkívül népszerű lett az autósok között: több mint egymillióan éltek a lehetőséggel.
1400 milliárd forint elég sok pénz, amiről nem tudjuk, pontosan mire is megy el, mert gyakorlatilag nincs olyan fizetős út az országban, amely kifogástalan állapotban lenne.
(via Napi.hu)