Ájuldoztak az emberek: 40,8 fokot (!) mértek a 4-es, 6-os villamospótló buszon (+fotó)

Egyetlen klíma sem működött.

A Közlekedő Tömeg Egyesület a Facebook-oldalán számolt be róla, hogy méréseik szerint tegnap délután

egyik busz klímája sem működött a Széll Kálmán térről induló 4-6-os villamospótló járaton.

Minden járművön elviselhetetlen, 30 fok feletti hőség uralkodott, de volt olyan villamospótló is, melyen több mint 40 fokban izzadtak az utasok.

Többek között az 1 éves, magyar gyártmányú Modulo autóbuszon sem működött a légkondicionáló berendezés.

Mindez a 4-6-os pótlóbuszokon utazó napi több tízezer ember egészségét veszélyezteti, de más autóbuszjáratokon is hasonló állapotok uralkodnak.

A Közlekedő Tömeg Egyesület felszólítja a BKV-t, hogy haladéktalanul javítsa meg a hibás klímaberendezéssel közlekedő buszokat, hiszen az elkövetkező napokban még nagyobb kánikulára lehet majd számítani!

« MÉRT ADATOK »

időpont | rendszám | hőmérséklet | a BKV korábbi álláspontja:
16:06 | FJX-194 | 31,5°C | “rendben találták”
16:11 | FJX-198 | 33,9°C | “javítása megtörtént”
16:19 | FKU-930 | 37,3°C | “megfelelően működik”
16:29 | FKU-937 | 31,9°C |
16:32 | FKU-939 | 31,0°C | “rendben találták”
16:46 | FJX-205 | 32,2°C |
16:52 | FJX-227 | 36,2°C | “megfelelő műszaki állapotban van”
16:55 | FJX-193 | 40,8°C | “megfelelően működik”
17:05 | PMP-915 | 32,7°C | “klímaberendezését javítják” (2018 augusztusa óta)
17:10 | FJX-217 | 33,1°C | “megfelelően működik”
17:16 | FJX-220 | 30,6°C |
17:30 | FKU-928 | 30,5°C | “a javítása megtörtént”

A mérés időtartama alatt a külső hőmérséklet 31,5°C volt, így a BKK – Budapesti Közlekedési Központ közszolgáltatási szerződésben foglalt előírásai alapján a járműveket 26 fokra kellett volna hűteni.

A méréseket egy UNI-T UT322 típusú professzionális hőmérővel végeztük – írják.

40 fokos hőség a 4-6-os villamospótlón – egyik buszon sem működik a klímaTegnap délután egyik busz klímája sem…

Közzétette: Közlekedő Tömeg – 2019. augusztus 10., szombat

.